گفتگو با رئیس پلیس استان بوشهر در خصوص انتشار تصاویر دختران بوشهری در کانال تلگرامی

دسته: وبگردی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶


گفتگو با رئیس پلیس استان بوشهر در خصوص انتشار تصاویر دختران بوشهری در کانال تلگرامی

دو نفر از مدیران یکی از بزرگترین کانال های تلگرامی که تصاویر شخصی دانش آموزان را با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حیدر عباس زاده رئیس پلیس Police استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: در پی رصد فضای مجازی به وسیله افسران سایبری پلیس فتا استان بوشهر مشخص شد کانال تلگرامی به نام بوشهر خز (bushehr khazz )در اقدامی مجرمانه تصاویر خصوصی دانش آموزان را با مطالب توهین آمیز به صورت روزانه منتشر می کند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پس از گزارش مدیران برخی از مدارس مبنی برگستردگی بازتاب انتشار تصاویر شخصی دانش آموزان در این کانال، هتک حیثیت و تاثیر نامطلوب در رفتار و کاهش کیفیت آموزشی دانشآموزان، شناسایی مدیران این کانال در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از چهار ماه اقدامات پلیسی و فنی یکی از مدیران این کانال دستگیر و تجهیزات دیجیتالی مجرمانه وی کشف و توقیف شد.

عباس زاده اظهار کرد: با ادامه عملیات همدست این فرد دستگیر که ضمن اعتراف به جرم Crime خود عنوان کردند: با هدف سرگرمی تصاویر افراد را از پروفایل، اینستاگرام و شناسه های آن ها در فضای مجازی سرقت Stealing سپس با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.

به گفته این مقام ارشد پلیس زمانی که دنبال کنندگان این کانال به بیش از 3هزار نفر رسید مدیران کانال یک لینک ارتباط اینترنتی با مدیر ایجاد و بالغ بر 500قطعه عکس ها و تصاویر افراد را دریافت کرده بدون اینکه تحقیق کنند آیا تصاویر دریافتی مربوط به فرد ارسال کننده هست یا خیر آن را با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.

عباس زاه با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای ادامه تحقیقات همچنان در اختیار پلیس هستند از شهروندان و خانواده ها خواست در صورت شکایت از این افراد به پلیس فتا مراجعه نمایند.

وی با توصیه به خانواده ها مبنی بر نظارت بر استفاده صحیح فرزندان خود از فضای مجازی خاطر نشان کرد: شهروندان از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند.

رئیس پلیس استان بوشهر تصریح کرد: شهروندان خصوصا دختران و زنان از تصاویر شخصی خود به عنوان عکس پروفایل و شناسه اینترنتی و یا ذخیره در تلفن و تجهیزاتی که به اینترنت وصل می شود خودداری کنند. رکنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *