گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز بماند!

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۵


گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز بماند!

گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز بماند!

739390080

سیاستمدار مشهور کاخ سفید در توصیه‌ای به رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، مدعی شد: باید در مشورت با متحدانمان در منطقه، یک استراتژی برای مواجه‌شدن با ایران ترسیم کرد و فرد بعدی باید به‌روشنی تصریح کند که در قضیه برنامه هسته‌ای ایران، همه گزینه‌ها روی میز است!
«دیک چنی» معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مطلبی نوشت: رئیس‌جمهور اوباما بیشتر از آنکه متعهد به شکست دشمنان ما باشد، به کم کردن قدرت آمریکا متعهد بوده است. وی تواناییها، برد و قابلیتهای مالی دشمنان ما را توسعه و گسترش داده است. او دراین مطلب ازآنچه تضعیف ارتش آمریکا توسط اوباما وبی توجهی او به لزوم سرمایه‌گذاری برای تقویت توان نظامی آمریکا خوانده، به‌شدت گلایه کرده و نوشته است: برای نخستین بار طی چند دهه، دیگر برتری آمریکا در حوزه‌های کلیدی تضمین‌شده نیست. معاون بوش به برجام هم اشاره کرد و مدعی شد: آنها (اوباما، کلینتون و کری) در تلاش برای توافق هسته‌ای، یکی پس از دیگری امتیازات خطرناکی دادند. تک‌تک قولهای داده‌شده درباره توافق هسته‌ای اوباما، نقض شده است. به ما یک فرایند راستی آزمایی «در حد جهانی» قول داده شد اما در عوض، به ایرانیها اجازه داده شد تا خودشان موارد مهم را راستی آزمایی کنند. وی در رد برجام، این ادعا را مطرح کرد که با اعطای «دسترسی به جدیدترین فناوری سانتریفیوژ» به ایران، تقریباً حصول آن به سلاحهای اتمی تضمین‌شده است. دیک چنی ادامه داد: به ما قول داده شد که تحریمهای غیرهسته‌ای شامل آنهایی که دسترسی ایران به دلار و سیستمهای مالی ما را مسدود می‌کند، باقی می‌ماند؛ اما در عوض، دولت اوباما حداقل 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت کرده که 1.3 میلیارد دلار آن از محل مالیات‌دهندگان آمریکایی بود که این پول، اولین قسط باج برای آزادی گروگانهای آمریکایی بود. معاون بوش ادعای منسوخ آمریکاییها درباره حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرد و هشدار داد که ایرانیها از این پولها برای حملات تروریستی استفاده می‌کنند. معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه مدعی شد: ایران، تنها دشمنی نیست که در دوره اوباما در حال سود بردن است. روسیه در حال تهدید ناتو، حمله به تمامیت سرزمینی دیگر، فروش سامانه‌های دفاع هوایی به ایرانیها، استفاده از ارتشش برای دفاع از رژیم اسد، بمباران شورشیان تحت حمایت آمریکا در سوریه و ایفای نقش بزرگ‌تر در خاورمیانه است؛ نقشی که از زمان اخراج مشاوران شوروی از مصر در سال 1972 توسط انور سادات وجود نداشت. دیک چنی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ارتش توسط رئیس‌جمهور بعدی به او توصیه کرد: در فناوریهایی که برای حفظ تسلط و غلبه نظامی ما به‌ویژه علیه دشمنانمان از قبیل روسیه، چین، ایران و کره شمالی ضروری هستند، سرمایه‌گذاری کند. وی به جانشین اوباما درباره ایران توصیه‌هایی کرد و مدعی شد: ما باید این موضوع را صریح روشن کنیم که اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح اتمی برسد یا کشور باقابلیت اتمی شود. رئیس‌جمهور بعدی ما باید توافق هسته‌ای اوباما-کلینتون را نفی و رد کند و در مشورت با متحدانمان در منطقه، یک استراتژی برای مواجه‌شدن با حمایت ایران از تروریسم ترسیم کند و به‌روشنی تصریح کند که در قضیه برنامه هسته‌ای ایران، همه گزینه‌ها روی میز هستند.
سناتورها به دنبال وضع تحریمهای سخت
در ادامه گزافه‌گوییهای مقامات آمریکایی علیه کشورمان، یک عضو ارشد کنگره این کشور از اعمال تحریمهای سخت ضد ایرانی سخن گفت.
«اد رویس» رئیس کمیته امور روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به توافق روسیه و آمریکا بر سر آتش‌‌بس در سوریه، در بیانیه‌‎ای عصبانیت خود را از حمایت ایران و حزب‌الله لبنان از دولت سوریه ابراز کرد. این عضو ارشد کنگره آمریکا تصریح کرد: «با توجه به امن‌تر شدن اسد، باید توافق اخیر را تلاش روسیه برای کسب اطلاعات درباره شیوه انجام عملیات توسط ارتش آمریکا ارزیابی کرد. این موضوع، قطعاً مورد نگرانی وزیر دفاع ما است». به گزارش فارس، رویس افزود: «با توجه به بعید بودن موفقیت (توافق اخیر)، من قطعاً درصدد تصویب یک طرح تقنینی فرا حزبی برای قطع دستیابی رژیم اسد به منابع خواهم بود. این طرح تحریمهای تازه شدیدی علیه نقض حقوق بشر در سوریه و همچنین کسانی که به فجایع رژیم کمک می‌کنند از قبیل ایران و روسیه، اعمال خواهد کرد». وی مدعی شد: با توجه به اقدامات ایران و حزب‌الله در سوریه، تحریمهای سختی باید ضد دمشق و حامیان اصلی آن اعمال شود. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *