گزیده مطبوعات

دسته: گزیده مطبوعات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵


گزیده مطبوعات

این روزنامه در گزارشی با تیتر «<ربنا> متعلق به من نیست جزو زندگی و عواطف مردم است» به گفت و گو با محمدرضا شجریان و به نقل او نوشت: «ربنا را در سال 58 برای مردمی خواندم که با یک اخلاصی روزه می‌گیرند و نزدیک افطار حال و هوای خاصی دارند و در واقع یک مناجات برای آنها است.

این روزنامه در گزارشی با تیتر «بی‌اهتمامی فرهنگی یعنی فقط 4 نفر نامزد کمیسیون فرهنگی شدند!»نوشت: درست در روزی که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس دهم از اولویت فرهنگ سخن گفتند و از ولنگاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ انتقاد کردند! تنها چهار نماینده مجلس برای حضور در کمیسیون فرهنگی اعلام آمادگی کردند. کمیسیونی که گویا به خاطر آنکه آب و نانی در آن نیست، چندان مورد توجه قرار نگرفته است! این استقبال کم‌رمق نشان‌دهنده همان ولنگاری است که رهبری نسبت به آن هشدار داده‌اند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان « «نه به یارانه سوئیسی» نوشت: سوئیسی ها از گرفتن پول توجیبی از دولت یا همان سوبسید، اجتناب کردند؛ به عبارت دیگر، آنها به مواجب گرفتن از حکومت «نه» گفتند و ترجیح دادند که اقتصادشان، آلوده یک نوع پوپولیسم مدرن نشود.
– حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات با تاکید بر این که تحلیل‌ها باید علمی و با مدیریت صحیح باشند نه این که از تحلیل‌ ها پیشگیری و جلوگیری شود، تصریح کرد: تحلیل های اطلاعاتی باید آسیب شناسانه، راهگشا، واقع نگر و نه توهمی و همچنین آینده پژوه باشد.

این روزنامه درمطلبی باعنوان « جریان اصلاحات در راستای گفتمان شریعتی و بازرگان، »به نقل از احسان شریعتی فلسفه پژوه، نوشت: بدون شک حمایت طبقه متوسط شهری از جریان اصلاحات در انتخابات، ریاست‌جمهوری92 و انتخابات مجلس 94 در راستای گفتمان روشنفکری دینی و افکار مهندس بازرگان ودکتر شریعتی بوده است. همین مساله یک پیروزی مهم برای جریان روشنفکری دینی است.

– روزنامه آمریکایی میامی هرالد نوشت: انتخاب آیت‌الله «احمد جنتی» از مقامات اصلی تندرو در ایران به ریاست مجلس خبرگان، چُرت اوباما را پاره کرد.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «فروش تلگرامی سوالات امتحانات نهایی»، به شائبه لو رفتن سوالات امتحانات نهایی پرداخت .   این روزنامه با اشاره به موضوع ادعای لو رفتن سوالات امتحانی، نوشت: صفحات و کانال‌هایی با نام فروش سوالات امتحانات نهایی در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد که مدعی هستند سوالات امتحانات نهایی 2 ساعت پیش از آغاز امتحان به دست آنها می‌رسد!

بهمن آرمان اقتصاددان در گفت‌وگو با این روزنامه ضمن واکاوی علل بروز تخلف‌های مالی توسط مدیران بنگاه‌های اقتصادی بزرگ تاکید کفت که حقوق‌های میلیونی با حکم‌های صوری! دریافت می شود.

این روزنامه درگزارشی با عنوان « شاهنامه با غلط اضافه!،» آورد: این روزها در بازار کلاسیک‌هایی وجود دارد که با اشتباه‌های بسیار و در بی‌اطلاعی مسئولان و گاه حتی ناشر در دسترس مردم قرار می‌گیرند. در این میان،‌ شاهنامه از مهم‌ترین منابع در حفظ زبان فارسی به‌شمار می‌آید، اما این روزها ناشرانی پیدا شده‌‌اند که به بهانه نشر این آثار ارزشمند، آنها را با اشکالات بسیاری به چاپ می‌رسانند. به طور مثال ناشری شاهنامه‌ای منثور منتشر کرده که در بخش نظم، برخی بیت‌ها حذف شده‌اند اما این تنها شامل حذف‌شدگی ابیات نیست و کلمه‌های بسیاری در متن به صورت نادرست آورده شده است.

این رونامه در مطلبی باعنوان « امکان اعلام جرم علیه حامیان زنجانی» به نقل از صالح نیکبخت حقوق‌دان در ارتباط با پرونده بایک زنجانی، نوشت: در پرونده‌های مالی این‌چنین سنگین، ما نباید صرفا به عاملان و شرکا و معاونان جرم توجه کنیم. بلکه باید به کسانی که زمینه‌ساز وقوع چنین جرائمی هستند، توجه داشته باشیم.
– علی قنبری معاون وزیر کشاورزی در یادداشتی با تیتر «بازنگری در حذف ٢۴میلیون یارانه‌بگیر» با اشاره به اینکه در بند ۴۴ قانون بودجه ٩۵، معیارهای اشخاصی که باید از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند به‌گونه‌ای تعریف شد که باید حدود ٢۴‌ میلیون نفر یکباره از تیرماه مشمول حذف از دریافت یارانه شوند! نوشت: مجلس نهم شتاب‌زده خواستار حذف یارانه سه دهک درآمدی شده و این در سال پایانی دولت حسن روحانی، شائبه‌زا شده است؛ چراکه اساسا بانک اطلاعاتی قوی برای این کار در اختیار دولت نیست.

– این روزنامه در مطلبی باعنوان « بازگشت به پست قبلی » با اشاره ریاست علی‌عسگری در رسانه ملی نوشت : سونامی تغییر مدیران سازمان آغاز شده ، تغییراتی که بازگشت به دوره ضرغامی را تداعی می‌کنند


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *