گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده‌های قضایی می‌کند

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پرونده‌های قضایی می‌کند

دبیر سرمایهگذاری اجلاس جهانی شهرداران و شوراها:

گریز از قانون توسط شهرداران آنها را درگیر پروندههای قضایی میکند

دبیر سرمایهگذاری اجلاس جهانی شهرداران و شوراها و پدر اقتصاد و سرمایهگذاری شهرداریهای کشور از گردشگری بهعنوان نقطه قوت افزایش درآمدهای شهری در کشور نام برد.

5

داوود ندیم در همایش شهرسازی و شهرداران استان مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ و معروف دنیا در سه دهه گذشته مناطقی دورافتاده و بدون امکانات بودند، بیان کرد: توجه به سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار دراین شهرها موفقیتهای بزرگی ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه شهرداران اختیار حمایت از سرمایه‌گذار را ندارند و باید اختیارات کافی به مدیران داده شود، افزود: به دنبال کشوری توسعه‌یافته هستیم و شهرداری و شوراهای شهرها زمینه‌ساز توسعه کشور خواهند بود.

تحلیل‌گر مسائل اقتصادی شهرداریها با اشاره به اینکه عدم وجود اختیارات در شهرداران توان اجرای کارهای بزرگ را از آنها سلب کرده است، گفت: شهرداران از راههای گریز قانونی استفاده می‌کنند که این امر موجب می‌شود درگیر پرونده‌های قضایی شوند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در شهرها نمی‌تواند تحقق یابد زیرا زمینه‌های آن آماده نیست، گفت: طرحهای تفصیلی در شهرها باید آسیب‌شناسی شود، در هزاره سوم، چهار صنعت موجب توسعه شهرها می‌شوند که خودروسازی، آی تی، نفت، قطعه‌سازی و گردشگری از آن جمله به شمار می‌روند.

دبیر سرمایه‌گذاری اجلاس جهانی شهرداران و شوراها و پدر اقتصاد و سرمایه‌گذاری شهرداریهای کشور به اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته شهرها در زمینه‌های گردشگری رشد یافتند، بیان کرد: در دنیا رتبه هفتم توانمندیهای گردشگری از آن ایران است اما سهمی کمتر از نیم درصدی حوزه گردشگری به کشور ما تعلق‌گرفته است.

وی بابیان اینکه ورود هر گردشگری معادل 80 بشکه نفت درآمدزایی دارد، افزود: باید سالانه 5 میلیون توریست به ایران وارد شود تا دیگر نیازی به درآمدهای نفتی نداشته باشیم.

منع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *