کیفی سازی آرای صادرشده در محاکم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۵


کیفی سازی آرای صادرشده در محاکم

رئیسکل دادگستری استان گلستان تاکید کرد

کیفی سازی آرای صادرشده در محاکم

اولویت کاری دادگستریهای استان گلستان

هاشمیان با اشاره به کاهش 17 هزار پرونده در محاکم استان گلستان گفت: ارتقای کیفیت رسیدگی دعاوی، نوک پیکان فعالیت دادگستریهای استان در نیمه دوم امسال است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان رئیس‌کل دادگستری گلستان در نشست شورای معاونین خود به رتبه‌ی اول استان در کاهش جرم، کاهش 17 هزار پرونده در محاکم استان، کاهش جمعیت کیفری زندانها و افزایش رسیدگیها اشاره کرد و گفت: در نیمه‌ی دوم امسال، با حفظ این کمیتها، کیفی سازی آرای صادرشده در محاکم به‌صورت جدی‌تر در دستور کار حوزه‌های قضایی قرارگرفته است.

وی با اشاره به نقض 20 درصد آرای صادرشده در محاکم تجدیدنظر استان در شش ماه نخست امسال افزود: آرایی که محکم و بر اساس سند و مدرک باشد کمتر در محاکم تجدیدنظر نقض می‌شوند که همین امر علاوه بر رضایت طرفین دعوا، از طولانی شدن دادرسی نیز، جلوگیری می‌کند.

هاشمیان بابیان این‌که صدور آرای محکم و مستدل، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های عدالت قضایی است گفت: آموزش تکنیکهای دادرسی در بازرسیهای آموزشی، آسیب‌شناسی و بررسی آرای نقض شده در محاکم تجدیدنظر و ارائه راهکارهای آن در کارگاههای آموزشی، مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان برای افزایش کیفیت آرای صادرشده در محاکم است.

این مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: همچنین با صدور بخشنامه‌ای به حوزه‌های قضایی استان از دادستانها خواسته‌ایم بیش‌ازپیش بر کیفیت تحقیقات مقدماتی در دادسراها و اظهارنظرهای قضایی نظارت کنند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *