کودک‌آزاری و همسر آزاری علت 8 درصد تماسهای اورژانس اجتماعی


دسته: حقوق خانواده
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵


کودک‌آزاری و همسر آزاری علت 8 درصد تماسهای اورژانس اجتماعی


کودک‌آزاری و همسر آزاری علت 8 درصد تماسهای اورژانس اجتماعی

به گفته رئیس مرکز فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، سالانه حدود 600 هزار تماس با اورژانس اجتماعی کشور برقرار می‌شود که فقط 141 هزار تماس آن مرتبط با فعالیتها و وظایف اورژانس اجتماعی است.
حسین اسد بیگی، بابیان اینکه سالانه بیش از 600 هزار تماس تلفنی با مراکز اورژانس اجتماعی در کل کشور برقرار می‌شود، ادامه داد: اکثر این تماسها یا مزاحمت است و یا تماسهای اشتباه که به اورژانس اجتماعی مرتبط نیست.
بیش از دوسوم تماسهای برقرارشده با اورژانس اجتماعی مزاحم و نامرتبط است
وی اظهار کرد: از حدود 600 هزار تماسی که با اورژانس اجتماعی برقرار می‌شود فقط حدود 141 هزار مورد آن با وظایف و فعالیتهای اورژانس اجتماعی مرتبط است.
رئیس مرکز فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخواست مشاوره و راهنمایی را بیشترین موارد تماسهایی دانست که با اورژانس اجتماعی برقرار می‌شود و تأکید کرد: پس‌ازآن اکثر موارد مربوط به اختلافات خانوادگی است. درصورتی‌که درخواست مربوط به طلاق باشد، دفتر مداخله در بحران ما به‌منظور کاهش آمار طلاق پای‌کار می‌آید.
 کودک‌آزاری و همسر آزاری هشت درصد تماسهای اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهند
به گفته این مسئول، از مجموع تماسهایی که با اورژانس اجتماعی برقرار می‌شود، سهم کودک‌آزاری و همسر آزاری هریک حدود هفت‌تا هشت درصد و سهم خودکشی حدود یک درصد است.
اسد بیگی تصریح کرد: این در حالی است که مهم‌ترین اهداف مدنظر برای تشکیل اورژانس اجتماعی رسیدگی به موارد کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی، خشونت خانوادگی، معلول آزاری و سالمند آزاری، فرار از منزل و … است که سهم بسیار کمی از تماسها را به خود اختصاص می‌دهند.وی در ادامه بابیان اینکه اورژانس اجتماعی دارای چهار بخش است، این بخشها را شامل خط تلفن 123، مرکز مداخله در بحران، خودرو و گروه خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی عنوان کرد.
رئیس مرکز فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: هم‌اکنون در کل کشور 190 شهرستان ما دارای خط تلفن 123 و مرکز مداخله در بحران هستند، 298 خودرو و گروه خدمات سیار در کشور داریم و تعداد پایگاههای خدمات اجتماعی ما که معمولاً در مناطق حاشیه شهر هستند 162 مرکز است که فعالیتهای اجتماع‌محور دارند.
140 شهرستان نیازمند اورژانس اجتماعی
اسد بیگی بابیان اینکه طبق آیین‌نامه اورژانس اجتماعی تصویب‌شده توسط هیأت دولت در سال 92 همه شهرستانهای بالای 50 هزار نفر باید دارای اورژانس اجتماعی باشند، خاطرنشان کرد: ما 140 شهرستان بالای 50 هزار نفر در کشور داریم که باید دارای اورژانس اجتماعی بشوند.
وی افزود: با توجه به محدودیت بودجه و اعتبارات برای جذب نیرو به این منظور، اولویت‌بندی کردیم که به‌تدریج اورژانس اجتماعی را در این شهرستانها راه‌اندازی کنیم.
رئیس مرکز فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت اورژانس اجتماعی در چهار شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، کنگاور و سرپل ذهاب نیز خبر داد و تصریح کرد: اولویت ما برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در کرمانشاه با قصر شیرین است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *