کم بودن توقعات طرفین، از مهم‌ترین ویژگیهای ازدواج دانشجویی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


کم بودن توقعات طرفین، از مهم‌ترین ویژگیهای ازدواج دانشجویی است

کم بودن توقعات طرفین، از مهمترین ویژگیهای ازدواج دانشجویی است

 593685360

مناظره علمی «تأهل یا تجرد در دانشگاه» در دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) برگزار شد که در این مناظره مباحثی چون بالا رفتن سن ازدواج مساوی کم شدن فرصتهای ازدواج نیز مطرح شد.

روح‌الله آدینه عضو گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در مناظره علمی با موضوع «تأهل یا تجرد در دانشگاه» که به همت سازمان دانشجویی جهاد دانشجویی قزوین و با حضور دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی بابیان این‌که بی‌شک ازدواج در دوران دانشجویی فواید و آثار بسیار دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگیهای ازدواج در این دوران را می‌توان کم بودن توقعات طرفین دانست.

وی افزود: ازآنجاکه به‌طورمعمول دانشگاه اولین محیط مختلط دختران و پسران است و به سبب سن ازدواجی که آنها در آن قرار دارند، این محیط علمی حساسیتهای را برای آنها ایجاد می‌کند.

آدینه ازدواج در دوران دانشجویی را زمینه مصون ماندن از بسیاری از آسیبها برشمرد و تصریح کرد: نمی‌توان جایگزینی برای ازدواج متصور شد چراکه ازدواج و تشکیل خانواده بستر کمال و رشد انسان را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در روابط خارج از خانواده، نمی‌توان حس مسؤولیت‌پذیری، تعهد، آرامش، گذشت، فداکاری و ثبات را پیدا کرد چراکه این روابط زودگذر است و دوام لازم را ندارد.

عضو گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: انسان در بستر ازدواج به آرامش و ‌قرار لازم دست‌یافته و با تکیه به آرامش به‌دست‌آمده در خانواده به کمال و رشد و موفقیت لازم خواهد رسید.

مشورت و دست‌یابی به مهارتهای لازم را باید برای ازدواج و انتخاب همسر لحاظ کرد.

علی آراسته عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در این مناظره علمی بابیان این‌که در بستر اولویت‌بندی صحیح می‌توان به مهارتهای لازم در زندگی رسید، گفت: از مهم‌ترین مهارتهای موردنیاز هر انسانی می‌توان به مهارتهای زندگی موفق اشاره دارد.

وی ادامه داد: دانشجویان درزمینه ازدواج با سه دغدغه بزرگ روبرو هستند که می‌توان آن را چنین معرفی کرد «آیا انتخاب من برای ازدواج درست خواهد بود»، «آیا از عهده مسایل اقتصادی در دوران دانشجویی برخواهم آمد» و «آیا تأهل به تحصیل من ضربه نخواهد زد».

آراسته با تأکید بر این‌که باید معیارهای انتخاب درست همسر را شناخت، تصریح کرد: باید برای این مقوله زمان لازم را اختصاص داد و ضمن مشورت با مشاوران و افراد باتجربه به بصیرت و آگاهی لازم در این موضوع دست‌یافت.

وی ازدواج موفق را از امیال و مهم‌ترین مسایل زندگی هر شخص برشمرد و تأکید کرد: در بستر ازدواج می‌توان به آرامش و از آن به پله‌های موفقیت و ‌دستیابی به اهداف زندگی رسید.

عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: دانشجویان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که با بالا رفتن سن ازدواج، فرصتهای ازدواج هم کاسته خواهد شد لذا با لحاظ این موضوع و کسب مهارتهای انتخاب همسر به ازدواج مناسب اقدام کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *