کم‌کاری بیمه‌ها برای حمایت از بیماران روان‌پزشکی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۳ آبان ۱۳۹۵


کم‌کاری بیمه‌ها برای حمایت از بیماران روان‌پزشکی

کمکاری بیمهها برای حمایت از بیماران روانپزشکی

 

رئیس انجمن علمی روانپزشکی ایران، مهمترین مشکل در حوزه روانپزشکی را عدم پوشش بیمهای بیماران این حوزه عنوان کرد.

دکتر احمد جلیلی در سی و سومین کنگره سالیانه انجمن علمی روان‌پزشکی گفت: برخی مشکلات حوزه روان‌پزشکی شامل مشکلات بیماران، پرداختیها و بیمه خدمات روان‌پزشکی است. همه بیماران در همه رشته‌ها با داشتن دفترچه تامین‌اجتماعی دستشان به‌جایی بند می‌شود، اما دراین موضوع برای بیماران روان‌پزشکی صدق نمی‌کند. حتی بیمه‌های تکمیلی هم برای اعمال جراحی گران‌قیمت به مردم خدمات می‌دهند، اما برای بیماران روان‌پزشکی کاری نمی‌کنند. وی افزود: همچنین روان‌پزشکان جوان ما در شهرستانها یک سال است که پرداختهایشان عقب‌مانده و امیدواریم این شرایط درست شود. در ادامه این همایش دکتر محمد اربابی دبیر علمی کنگره گفت: دراین همایش کارگاههایی را در حوزه روان‌پزشکی و سلامت روان برگزار می‌کنیم. همچنین 9 سخنران کلیدی در حوزه‌های مختلف روان‌پزشکی داریم و 16 سمپوزیوم را نیز برگزار می‌کنیم. درعین‌حال 55 مقاله به‌عنوان سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

%da%a9%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88

وی مبحث اصلی کنگره را علوم اعصاب روان و کار گروهی در سلامت روان دانست و گفت: همه ما در سالهای اخیر شاهد تغییر روند روان‌پزشکی هستیم؛ به‌طوری‌که درگذشته بیشتر روی روشهای روان‌درمانی و روان‌پزشکی تاکید می‌کردند، اما اکنون مسائل جدیدی مانند سلامت عمومی، همکاری روان‌پزشکی با سایر حوزه‌های طب و … گسترش‌یافته است. درعین‌حال در همه حوزه‌های طب ازجمله روان‌پزشکی به سمتی می‌رویم که بر اساس ژنتیک فرد درمان اختصاصی را برای آن در نظر بگیریم.

اربابی همچنین اظهار کرد: ما به‌عنوان روان‌پزشک می‌بینیم که با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجهیم و بنابراین نمی‌توانیم فارغ از جنبه‌های اجتماعی درمان‌ را انجام دهیم.

وی افزود: طبق آمار اعلام‌شده که در هر یک دقیقه یک نزاع در پزشکی قانونی ثبت می‌شود و هرساله بیش از 300 هزار ایرانی کشور را ترک می‌کنند که 150هزار نفرشان تحصیل‌کرده‌اند؛ بنابراین نیازمندیم که روان‌پزشکی را به‌صورت گسترده‌تر نگاه کرده و به جنبه‌های اجتماعی نیز توجه کنیم.

دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن روان‌پزشکی بابیان اینکه ما برای مداخله در سلامت روان نیازمند مشارکت و کار تیمی هستیم، گفت: بهبود سلامت روان جامعه نیازمند همکاری میان روان‌پزشک، روان‌شناس، جامعه‌شناس، مددکار اجتماعی و سایر حوزه‌های علوم انسانی است و براین اساس سعی کرده‌ایم که در همایش امسال علاوه بر تاکید در حوزه علوم اعصاب بالینی، از همکاران روان‌شناس، جراح مغز و اعصاب، جامعه‌شناس و فیلسوف نیز دعوت کنیم تا نشان دهیم که علاقه‌مند همکاری با این حوزه‌ها برای بهبود سلامت روان جامعه هستیم.

منبع؛ وب‌سایت خبرگزاری ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *