کمیته مرکزی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهیم

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


کمیته مرکزی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهیم

دادستان کل کشور در جلسه اتاق بازرگانی ایران:

کمیته مرکزی حمایت قضایی از سرمایهگذاری را تشکیل میدهیم

 10

دادستان کل کشور در جلسه اعضای اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه اقتصاد و مجامع اقتصادی نظیر اتاق بازرگانی از مهمترین ارکان و پایههای رشد و توسعه و سعادت کشور است، تسلط به دانش اقتصادی و مبانی آن را لازمه دستیابی به اقتصاد سالم و پویا دانست و با اشاره به اینکه در کلام ائمه اطهار و بزرگان نیز بر لزوم دستیابی به دانش اقتصادی برای انجام مناسب فعالیتهای اقتصادی تأکید شده است گفت: متناسب با وظایف قانونی و جایگاه دادستانی کل کشور و بر اساس آموزههای دینی خود، در خدمت رشد و ارتقای شرایط اقتصادی کشور و بویژه اقتصاد مقاومتی خواهیم بود و در چارچوب مقررات و موازین شرعی و قانونی از مساعدتی لازم دریغ نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری افزود: هر کشوری که از اقتصاد سالم و پویا مبتنی بر دانش اقتصادی برخوردار شود، حیات و زندگیش قطعی خواهد بود و اگر اقتصاد و امور مالی آن در اختیار افراد ناآشنا به امور اقتصادی بیفتد رو به نابودی خواهد رفت.

منتظری هم‌چنین بر لزوم آسیب‌شناسی اقتصادی از سوی بخشهای اقتصادی و فعالان این بخشها از جمله اتاق بازرگانی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیتهای اقتصادی و موانع و بسترهای آن تأکید و اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که اتاق بازرگانی می‌تواند انجام دهد آسیب‌شناسی اقتصادی است که موجب شناسایی مشکلات می‌شود و در پی آن فعالان این عرصه می‌توانند کمر همت ببندند و مشکلاتی را که مربوط به خودشان است، حل و فصل کنند و مشکلاتی را که حل و فصلشان مربوط به دستگاههای دیگر از جمله قوه قضاییه است از آنان مطالبه کنند.

وی با تأکید بر این‌که دادستانی کل کشور از تعامل بیش‌تر با مجموعه اتاق بازرگانی با هدف بهبود فضای کسب و کار و فعالیتهای سالم و مشروع اقتصادی استقبال می‌کند گفت: به معاونت اقتصادی دادستانی کل کشور مأموریت می‌دهم که در اولین فرصت کمیته مرکزی حمایت قضایی را تشکیل دهند تا این کمیته ضمن تعامل با اتاق بازرگانی، اشراف مناسبی هم بر فعالیت کمیته‌های استانی حمایت قضایی داشته باشد.

دادستان کل کشور در ادامه ارائه مشاوره‌های تخصصی به قضات در رسیدگی به پرونده‌های پیچیده قضایی را اقدامی مناسب دانسب و با تأکید بر این‌که این‌گونه مشاوره‌ها اگر در چارچوب موازین قانونی شکل بگیرد منافاتی با استقلال قاضی ندارد افزود: استقلال قضات سرمایه عظیمی است که باید همواره حفظ شود، اما این موضوع منافاتی با مشورت گرفتن از افراد خبره و کارشناسان زبده و امین و متعهد ندارد.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مفاسد اقتصادی و ابعاد مختلف آن پرداخت و با اشاره به این‌که «واقع امر این است که فساد اقتصادی آن‌قدر گسترده نیست که ما را به وحشت بیاندازد» وجود حداقل فساد در کشور را نیز هم‌چون سمی مهلک دانست و با تأکید بر ضرورت مقابله همگانی با آن تصریح کرد: بخش خصوصی هم در وقوع مفاسد اقتصادی تاثیرگذار است و یکی از ابعاد آن هم مقابله با این نگاه است که می‌گویند اگر پولی ندهیم و رشوه‌ای پرداخت نکنیم کار انجام نمی‌شود، این رویه باید اصلاح شود. قدر مسلم این است که تا کسی نباشد که پولی و رشوه‌ای بدهد، رشوه‌گیرنده‌ای هم نخواهد بود.

وی تأکید کرد: در این جلسه قراری بین من و شما و خدای خود بگذاریم که هر جا فسادی دیدید، مستندسازی کنید و به بنده گزارش کنید. بنده وقتی فسادی را ببینم طبق وظیفه قانونی و اخلاقی خود پیگیری خواهم کرد.

دادستان کل کشور در پایان با تأکید بر این‌که نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست را پیگیری خواهد کرد خواستار همکاری و تعامل مناسب و مستمر به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شد و گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه جدی به تحقق اقتصاد مقاومتی است. منبع: دادایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *