کمک 7 میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان استان البرز

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵


کمک 7 میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان استان البرز

نیکوکاران استان البرز با حضور پرشور خود در جشن گلریزان ستاد دیه درمجموع مبلغی معادل 7 میلیارد و 200 میلیون ریال را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیین گلریزان زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان البرز شامگاه پنجشنبه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، مدیر ستاد دیه استان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تالار لوتوس شهر کرج برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، محمدباقر مقدسی مدیرعامل ستاد دیه استان گفت: هم‌اکنون 290 زندانی جرائم غیرعمد واجد در استان البرز تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی این افراد بیش از 50 میلیارد تومان می‌باشد.
کمک خیرین نمک و برکت ستاد دیه است
وی با تقدیر از حمایتهای مردمی، افزود: ستاد دیه انتظار ندارد که همه این 50 میلیارد تومان موردنیاز را خیرین تأمین کنند، کمک خیرین نمک و برکت ستاد دیه است که علاوه بر مساعدت خیرین از تسهیلات بانکی، گذشت شاکی و آورده خود خانواده نیز استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان ۵ جشن گلریزان دیگر و به مناسبتهای مختلف در استان البرز برگزار می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر دو زندانی خانم واجد شرایط آزادی با بدهی بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان در زندان بسر می‌برند که اولویت ما برای آزادی این بانوان نوجوان و معلول زندانی است.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: ضرورت وجود زندان بر هیچکس پوشیده نیست زندان به‌عنوان محلی برای نگهداری بزهکارانی که امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند که در برهه‌ای از زمان ضروری است اما محکومان جرائم غیرعمد کسانی نیستند که بتوان نداری آنها در پرداخت بدهی یا دیه را با مجازات بزهکاران جامعه یکی دانست.
مقدسی افزود: سال گذشته در جشن گلریزان 550 میلیون تومان از سوی خیرین جمع‌آوری شد که این مبلغ خوشبختانه تا به امروز که جمعی از مدعوین را نیز ما به دلایل سفر و یا برنامه‌های کاری افتخار میزبانی نداشتیم رشد قابل‌توجهی داشته است.منبع: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *