کمیته ویژه‌ای برای استخراج لوازم اجرای سیاستهای انتخاباتی تشکیل خواهد شد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵


کمیته ویژه‌ای برای استخراج لوازم اجرای سیاستهای انتخاباتی تشکیل خواهد شد

رئیس قوه قضائیهتبیین کرد:

کمیته ویژهای برای استخراج لوازم اجرای سیاستهای انتخاباتی  تشکیل خواهد شد

 

 

به نقل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضاییه تصریح کرد: خداوند را شاکریم که توفیق اقامه عزای اباعبدالله الحسین و اولاد و اصحاب ایشان را نصیب ملت عزیز ما، شیعیان جهان و همه محبین اهل‌بیت فرمود. این مراسم هرسال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود که این خود از الطاف خفیه الهی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: انتخابات در کشور ما مقوله بسیار پراهمیتی است که اساس آن بر مردم‌سالاری دینی استوارشده است. پیوند نظام جمهوری اسلامی با مردم روشن است و بر همین مبنا انتخابات متعددی از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز برگزارشده است که قطعاً نظام‌مند شدن آن ضروری است.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: مقوله انتخابات در قانون اساسی مورد تصریح قرارگرفته است ولکن طبیعی است که جزئیات این امر مهم نیاز به قوانینی راهگشا دارد. سیاستهای کلی انتخابات نیز با همین هدف ابلاغ‌شده است که دستگاههای گوناگون به ابعاد مختلف انتخابات خصوصاً در بحث تقنین و نظارت توجه داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه یکی از مخاطبان مهم این سیاستها مجلس شورای اسلامی است که به همراه دولت باید برخی نقیصه‌های قانونی موجود را جبران کنند، به وظیفه دستگاه قضایی دراین زمینه اشاره کرد و گفت: به‌زودی کمیته‌ای ویژه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل خواهد شد تا لوازم و مقتضیات اجرای این سیاستها در قوه قضاییه استخراج شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده دراین سیاستها که مربوط به دستگاه قضایی است، بحث پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است که البته در قانون انتخابات نیز تاکنون این موضوع وجود داشته و در آنجا هیئتی به ریاست دادستان کل کشور موضوعات را بررسی می‌کردند تا هم قبل از انتخابات اگر موردی وجود داشت تذکراتی به کاندیداها و هواداران آنها داده شود و هم در صورت وقوع جرایم انتخاباتی پرونده‌های مطروحه موردبررسی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کمیته ویژه و استخراج مقتضیات قضایی سیاستهای کلی انتخابات، انتخابات بعدی با شیوه‌ها و نظارتهای بهتری برگزار شود و دستگاه قضایی نیز در حوزه پیشگیری و رسیدگی به جرایم به وظایف خود به نحو احسن بپردازد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع سقوط اخلاقی دولتمردان و متولیان برخی نهادهای بین‌المللی را پدیده‌ای قابل‌بررسی توصیف و تصریح کرد: از مجموع اخباری که از سراسر دنیا می‌شنویم به این نتیجه می‌رسیم که دولتمردان غربی و متولیان برخی نهادهای بین‌المللی دچار سقوط اخلاقی عجیبی شده‌اند که این موضوع باید موردپژوهش و تبیین صاحب‌نظران قرار گیرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به سقوط اخلاقی در برخی نهادهای بین‌المللی تحت سیطره غرب نیز تصریح کرد: در موضوع حقوق بشر فقط ایران است که به استناد نظر خلاف واقع بهاییان، سلطنت‌طلبان و منافقین موردانتقاد غیرمنصفانه است درحالی‌که آقای بان‌کی‌مون که انشاء الله دوران فعالیتش در سازمان ملل نیز به‌زودی تمام می‌شود در موضوع حقوق بشر و در گزارشهای خودشان اعلام کردند که هزاران کودک در یمن به دست سعودیها کشته شدند اما خود او اذعان داشت که به خاطر دلارهای سعودی نمی‌تواند این مطلب را به‌طور رسمی اعلام کند. حال ببینید که سقوط اخلاقی در چنین نهاد بین‌المللی که اساس تشکیل آن بر حل مشکلات بین‌المللی استوار و برای این کار تجهیز شده است، در چه حدی قرار دارد.

رئیس قوه قضائیه در پایان ابراز امیدواری کرد که موضوع سقوط اخلاقی سیاست‌مداران و دولتمردان غربی به‌عنوان یک پدیده قابل پژوهش مورد پیگیری و تبیین اهل فکر و نظر در دنیا قرار گیرد. بر اساس این گزارش، مسؤولان عالی قضایی در جلسه امروز به بحث و بررسی پیرامون ادامه پیش‌نویس آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *