کلش اف کلنز فیلتر نیست

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۵


کلش اف کلنز فیلتر نیست

کلش اف کلنز فیلتر نیست

 

686274261

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلتر بازی یارانهای «کلش آف کلنز» گفت: مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، بحث فیلتر نبوده است اما برای اجرای مصوبه، اختلالهایی به وجود آمد.

«محمود واعظی» در حاشیه نشست تخصصی «دولت الکترونیک و محیط‌زیست» در ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگاران اعلام کرد: این موضوع (اختلال در بازی کلش اف کلنز) در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و انشا الله قرار است ساماندهی شود.

کلش آف کلنز (Clash of Clans) جنگ قبایل یک بازی در تلفن همراه است که توسط شرکت فنلاندی سوپر سل (Supercell) برای نخستین بار در سال 2012 برای سیستم‌عاملهای آی.اُ. اس(iOS) شرکت اپل عرضه شد.

این بازی یکی از پرفروش‌ترین بازیها موبایلی- اینترنتی دنیاست که طبق آمار اعلام‌شده از سوی این شرکت، روزانه 654 هزار دلار برای گردانندگان آن درآمدزایی دارد. این بازی میان جوانان ایران نیز با استقبال همراه شده و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در پی بروز اختلالهایی برای این بازی در یک ماه گذشته، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شدن بازی کلش آف کلنز را بی‌ارتباط با وضعیت اینترنت کشور دانست و اعلام کرد اطلاع‌رسانی دراین‌باره بر عهده دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در پی اعتراض شماری از کاربران این بازی در یکی از صفحات اجتماعی خود نوشت: اعتراضهایی به اختلال بازی کلش از سوی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی‌ام مطرح‌شده است که آن را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خواهم رساند.

تدوین آیین‌نامه‌های قانونی و قضایی حمایت از ایجاد شبکه اجتماعی بومی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجادکنندگان شبکه‌های اجتماعی بومی افزون بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پشتیبانیهای قانونی و قضایی برخوردار می‌شوند.

واعظی افزود: دادستان کل کشور در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی‌ اعلام کرد ازنظر حقوقی و قضایی‌ آیین‌نامه‌هایی را نوشته‌اند که بر اساس آنها از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایتهای قضایی و حقوقی می‌شود.

وی ادامه داد: ایجادکنندگان شبکه‌های اجتماعی داخلی ازنظر فنی نیز مورد حمایتهای همه‌جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند و حمایتها به‌گونه‌ای خواهد بود که ازنظر اقتصادی برای آنها به‌صرفه باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد دانشگاهیان و بخش خصوصی شبکه‌ها و پلتفرمهای بومی را به مردم عرضه کنند تا همه نیازمندیهای آنان را در شبکه‌های اجتماعی مرتفع کند.

ارائه خدمات ارزش‌افزوده برای ایجادکنندگان شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو کابینه دولت یازدهم تأکید کرد اکنون به شبکه‌های اجتماعی خارجی خدمات ارزش‌افزوده ارائه نمی‌شود و اگر شبکه‌های اجتماعی بومی به بازار بیایند این خدمات در اختیار آنان قرار داده می‌شود تا فعالیت آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.

به گفته وی، اگر در شبکه اجتماعی داخلی یک نفر تخلف کرد کل شبکه را نمی‌بندند. هم‌چنین اجازه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی داخلی وجود دارد تا کسب‌وکار آنها رونق پیدا کند.

واعظی اعلام کرد: تلاش می‌شود ترتیبی داده شود تا ایجادکنندگان شبکه‌های اجتماعی داخلی بتوانند در زمینه پرداختهای الکترونیک نیز فعالیت داشته باشند.

وی از رایزنی با بانک مرکزی در این زمینه خبر داد.

واعظی اضافه کرد: افزون بر مزایای در نظر گرفته‌شده برای ایجادکنندگان شبکه‌های اجتماعی، مزایایی نیز برای استفاده‌کنندگان از تولیدات داخلی قایل شدیم تا با تعرفه پایین‌تر خدمات دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم امروز باید 200 هزار ریال برای حجم فعالیت خود در یکی از شبکه‌های خارجی بدهند. اگر همین حجم خدمات را به شبکه بومی انتقال دهند این خدمات را افزون بر کیفیت بهتر، با یک‌چهارم این هزینه و حتی پایین‌تر می‌توانند انجام دهند.

یکمیلیون و 500 هزار دارنده سیمکارت هنوز احراز هویت نشدهاند

واعظی درباره سرنوشت احراز هویت دارندگان سیم‌کارت گفت: نزدیک به 10 میلیون سیم‌کارت در گذشته وجود داشت که هویت آنها در ابتدا و زمانی که شیوه فروش سیم‌کارت از طریق دکه‌ها و مغازه‌ها بود احراز نشده است.

عضو کابینه دولت یازدهم افزود: بنای ما سلب مالکیت نیست بلکه فقط می‌خواهیم مالکیت هر سیم‌کارت مشخص شود.

به گفته وی، اکنون از 10 میلیون سیم‌کارتی که احراز هویت نشده بود، 6 میلیون احراز هویت شد و در بازه زمانی مشخص‌شده نیز این میزان به چهار میلیون و 300 فقره رسید. واعظی اضافه کرد: در یک ماه فرصت داده‌شده، 30 میلیون پیامک ارسال شد. آنهایی که پاسخ دادند هویت خود را کامل کردند و سیم‌کارت بقیه یک‌طرفه شده است. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *