کلاه‌برداری «رضا ضراب» از داچ بانک و بانک آمریکا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


کلاه‌برداری «رضا ضراب» از داچ بانک و بانک آمریکا

ادعای مضحک دادستان منطقه منهتن نیویورک:

کلاهبرداری «رضا ضراب» از داچ بانک و بانک آمریکا

719517886

روزنامه حریت نوشت: «رضا ضراب پول را از طریق شرکتهای خصوصی به کار انداخته بود. او و بابک زنجانی جدا از هم کار میکردند هر چند که در مواقعی در مسیر همدیگر قرار میگرفتند، مثلاً در قضیه محموله طلای غنا که در سال 2013 به استانبول رسید».

پریت بهارا، دادستان منطقه منهتن نیویورک، که اصلی‌ترین شاکی رضا ضراب، تاجر ایرانی است مدعی شد ضراب از داچ بانک و بانک آمریکا کلاه‌برداری کرده است.

دفتر بهارا اعلام کرد که ضراب به این دو بانک که از آنها به عنوان واسطه برای انجام معاملات مالی از طریق بانکهای آمریکایی استفاده کرده اطلاعات غلط داده است. هم‌چنین ادعا شده که ضراب به سیستم مالی آمریکا زیان وارد کرده است.

هم‌چنین به گفته دفتر دادستان منهتن، برخی از وکلای رضا ضراب وکلای این بانکهای آمریکایی نیز هستند و این موجب تضاد منافع در جریان دفاع از پرونده می‌شود.

بهارا از این وکلا خواسته تا از پرونده کنار بکشند.

بر اساس گزارشهای رسانه‌ای، رضا ضراب 5 لیره از هر 100 لیره‌ای را که با شرکتهای ایرانی تجارت می‌کرده را به عنوان پورسانت دریافت می‌کرده است.

تولگا تانیش خبرنگار روزنامه حریت گفت: «رضا ضراب پول را از طریق شرکتهای خصوصی به کار انداخته بود. او و بابک زنجانی جدا از هم کار می‌کردند هر چند که در مواقعی در مسیر همدیگر قرار می‌گرفتند، مثلاً در قضیه محموله طلای غنا که در سال 2013 به استانبول رسید.»

رضا ضراب یک شهروند دو تابعیتی ایرانی ترک است که در ماه مارس در فلوریدای آمریکا به اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران بازداشت شد. مقامات تعقیب وی را به توطئه برای نقش تحریمهای آمریکا و کمک به نهادهای ایرانی برای انتقال صدها میلیون دلار پول از طریق بانک های آمریکایی متهم کرده‌اند.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *