کشف و انهدام باند مخوف گروگان‌گیری و اخاذی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


کشف و انهدام باند مخوف گروگان‌گیری و اخاذی

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خبر داد:

کشف و انهدام باند مخوف گروگانگیری و اخاذی

 

 

یک باند بزرگ هفت‌نفری گروگان‌گیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات انتظامی کرمان دستگیر و سیزده نفر از افراد گروگان گرفته‌شده از چنگال آدم‌ربایان آزاد شدند.

داد خدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان از کشف وانهادم باند مخوف گروگان‌گیری و اخاذی خبر داد و اظهار کرد: یک باند بزرگ هفت‌نفری گروگان‌گیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات انتظامی کرمان دستگیر و سیزده نفر از افراد گروگان گرفته‌شده از چنگال آدم‌ربایان آزاد شدند.

به گزارش میزان، وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: اعضای این باند در چندین شهر فعالیت محرمانه داشته و پس از شناسایی بزه دیدگان با پوشیدن لباسهای نظامی و استفاده از سلاح آنان را دستگیر و با چشم‌بند در جعبه عقب خودروهای خود به منزلی که از قبل در شهر کرمان تهیه‌کرده بودند منتقل می‌کردند.

سالاری افزود: همچنین آنان را در غل و زنجیر و زدن دستبند و پابند و چشم‌بند در شرایط سخت و غیرقابل‌تحمل و به‌صورت گرسنه و تشنه نگهداری و مورد ضرب و شتم شدید و انواع شکنجه‌های غیرانسانی قرار داده و درحالی‌که صدای ناله آنان بلند می‌شد با خانواده آنان ارتباط برقرار و جهت آزادی آنان مبالغ گزافی را مطرح می‌کردند و از این طریق تاکنون میلیاردها ریال از افراد مختلفی اخاذی کرده‌اند.

دادستان مرکز استان کرمان اضافه کرد: تاکنون چندین حساب بانکی و میلیارد ریال وجه نقد موجود در حسابهای بانکی متعدد، انواع خودروهای مختلف، منازل متعدد، سلاح و البسه نظامی، شوکر، دستبند، پابند که در عملیاتهای مختلف گروگان‌گیری از آنها استفاده می‌شده است از متهمین کشف و توقیف‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این متهمین با اقدامات ضد امنیتی خود جامعه استان کرمان را ناامن نموده اقدامات و افعال متهمین و قانون‌شکنان ازنظر این دادستانی بر اتهام حد محاربه و افساد فی‌الارض قابل تطبیق و بر مبنای این تشخیص از سوی این مرجع مورد تعقیب قرارگرفته و به پرونده آنان به‌صورت ویژه و در اسرع وقت و طی مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد.

سالاری افزود: متهمان اتهامات دیگری از قبیل استفاده از البسه نظامی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، گروگان‌گیری، اخاذی و ضرب‌وجرح عمدی را در کارنامه مخوف خوددارند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی و پلیس اطلاعات استان کرمان در جهت برخورد قاطع با جرائم خشن و برقراری نظام و امنیت با هشدار به متخلفین به نظم و امنیت بیان کرد: در خصوص تأمین امنیت مردم و مقابله با ناامنی دستگاه قضائی استان باصلاحیت و اقتدار با مجرمین برخورد قانونی مقتضی را انجام خواهد داد.

منبع: روزنامه خراسان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *