کشف جسد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف، آویزان به لوله گاز

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵


کشف جسد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف، آویزان به لوله گاز

کشف جسد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف، آویزان به لوله گاز

 

 

یک حادثه

 تحقیقات جنایی برای رمزگشایی از مرگ مشکوک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شریف در خانهاش،آغاز شد.

مأموران کلانتری نارمک در تماس با بازپرس جنایی تهران از قتل پسر جوانی در خانه‌اش در محله نارمک خبر داد. بلافاصله تیم جنایی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.با حضور بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه، آنها با جسد پسر جوانی درحالی‌که به لوله گاز بسته‌شده بود، روبرو شدند. در ادامه تحقیقات مأموران پلیس، مشخص شد پسر جوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف است. با تحقیقات بیش‌تر مشخص شد این فرد دارای مشکلات روحی و روانی شدیدی بوده و چندین بار با سر و صداهای او همسایه‌ها به در خانه‌اش مراجعه کرده‌اند.

با شناسایی هویت مقتول و انجام تحقیقات، رسیدگی به مرگ مشکوک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی از سوی کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی آغاز شد.

یک تحلیل

نصرالله سپیدنامه کارشناس ارشد حقوق جزا درباره انگیزه‌های قتل اظهار کرد: رقابتهای عشقی، باورهای غلط خانوادگی، سوءبرداشت بد زن و مرد از یکدیگر و همچنین اُفت شاخصهای اخلاقی از عوامل مهم پدیده قتل به‌حساب می‌آید.

وی افزود: اغلب کسانی که مرتکب قتل می‌شوند کار برایشان بسیار راحت است و به‌آسانی به این نتیجه می‌رسند که باید این کار را انجام دهند.

 تبعهها

بازپرس جنایی تهران با بیان این‌که برخی افغانیهای تبعه ایران مرتکب قتل می‌شوند گفت: سن این افراد اغلب از 17 سال شروع می‌شود و تا 53 سال هم ادامه دارد که باید آمار این موارد جمع‌آوری شود. وی ادامه داد: در حال حاضر بین اتباع افغانی این پدیده رو به افزایش است که این افراد یا علیه همدیگر قتل می‌کنند و یا علیه اشخاصی که در ایران هستند جنایت می‌کنند.

 جنسیت

سپیدنامه جنسیت قاتل را در بیش‌تر مواقع مذکر دانست و تصریح کرد: ممکن است زنی در قتل مشارکت داشته باشد اما خیلی کم پیش می‌آید که زنی مرتکب قتل شود ولی زن می‌تواند زمینه‌ساز قتل باشد و افراد را به آن تحریک کند.

کارشناسی ارشد حقوق جزا تأکید کرد: سبک زندگی نقش مؤثری در پدیده قتل دارد و انتخاب سبک زندگی غلط و معاشرتی که افراد چه با خانواده‌شان و چه با افراد غریبه دارند می‌تواند در وقوع پدیده قتل مؤثر باشد.

 بافت اجتماعی

بازپرس جنایی با بیان این‌که قتل در هرجایی که بافت اجتماعی ضعیف‌تر باشد بیش‌تر اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: در شمال شهر پدیده قتل بسیار کمتر صورت می‌گیرد اما در شرق تهران این اتفاق به‌دفعات صورت می‌گیرد. وی اضافه کرد: در بافتهای غیر سنتی نیز قتل بسیار زیاد است اما در بافتهای غیربومی و سنتی به دلیل قدیمی بودن افراد آن‌که مهاجرت نکرده‌اند پدیده قتل بسیار کمتر اتفاق می‌افتد و برعکس در جاهایی که مهاجرت‌پذیر است بسیار با این پدیده مواجه می‌شویم. سپیدنامه انگیزه بیش‌تر افرادی که در پایین‌شهر مرتکب قتل می‌شوند را خانوادگی دانست و عنوان کرد: مصرف مواد مخدر در پدیده قتل نقش مهمی بازی می‌کند و همچنین مرگ‌ومیر افراد را افزایشمی‌دهد و این افراد نسبت به دیگران بسیار بیش‌تر حمله می‌کنند و همچنین مورد حمله قرار می‌گیرند.

 شک و بدبینی

بازپرس جنایی شک و بدبینی را از عوامل مصرف مواد مخدر دانست و اظهار کرد: فردی که مواد مخدر مصرف می‌کند و مدام در حال بد آوردن است دچار شک و بدبینی نسبت به همه‌چیز و همه‌کس می‌شود که در اغلب این موارد نیز این شک و بدبینیها بی‌مورد نیست. به‌طور مثال زمانی که فرد به زنش بدبین است با تحقیق متوجه می‌شود این مسأله صحت دارد که آن وقت مشکلات حاد بعدی رخ می‌دهد.

  توصیه

کارشناسی ارشد حقوق جزا با بیان این‌که افرادی که در خانواده مرتکب قتل می‌شوند اغلب به هم دروغ می‌گویند و بدبینی بین آنها رواج دارد به خانواده‌ها توصیه کرد: بافت خانواده را حفظ کنند و مدام به فکر مراقب از یکدیگر باشند. به‌طوری‌که پدر خانواده باید به فرزندش آن‌گونه توجه کند که فرزند متوجه این توجهات شود. بازپرس جنایی تأکید کرد: چهار مرد مقصر در کارتون خوابی و خیابان‌گردی یک زن هستند که آنها پدر، برادر، شوهر و پسر آن زن هستند. سپیدنامه هم‌چنین اضافه کرد: زمانی که زنی ازدواج می‌کند باید رابطه‌اش را با خانواده‌اش حفظ و پای آنها را به خانه‌اش باز کند نه این‌که در جایی به‌طور مخفیانه دور از چشم خانواده‌اش زندگی کند. منبع: شفا آنلاین- میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *