کشتار کودکان مقابل چشم مدعیان حقوق بشر!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵


کشتار کودکان مقابل چشم مدعیان حقوق بشر!

کشتار کودکان مقابل چشم مدعیان حقوق بشر!

The lifeless body of a migrant boy lies on the beach near the Aegean town of Ayvacik, Canakkale, Turkey, Saturday, Jan. 30, 2016.  A boat carrying migrants to Greece hit rocks off the Turkish coast on Saturday and capsized, killing at least 33 people, including five children, officials and news reports said. Some 75 other migrants were rescued. A Turkish government official said he expects the death toll from the incident to rise as rescue workers try to reach other migrants believed trapped inside the wreckage of the boat which sank shortly after departing from the Aegean resort of Ayvacik.(AP Photo/Halit Onur Sandal)

به نقل از نیوزویک، «صندوق کودکان سازمان ملل» اعلام کرد که یمن دستاوردی معادل یک دهه تلاش در زمینه مراقبتهای بهداشتی را در پی ایجاد جنگ داخلی و بحران اقتصادی در این کشور، ازدست‌داده است و در سال گذشته در این کشور حدود 63 هزار کودک به دلایل مرتبط با سوءتغذیه که قابل‌پیشگیری بوده‌اند جان خود را از دست دادند.

بنا به اعلام «یونیسف» حدود 3.3 از جمعیت این کشور فقیر از جمله 2.2 کودک از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند که از این میزان حدود 500 هزار نفر کودکان زیر 5 سال هستند.

«مریتسل ریلانو»، نماینده یونیسف در یمن به رویترز گفت: به دلیل فروپاشی نظام سلامت، جنگ و بحران اقتصادی، ما به 10 سال پیش برگشته‌ایم و یک دهه دستاوردهای یمن در بخش سلامت ازدست‌رفته است.

وی در ادامه افزود: آنچه که ما را نگران می‌کند کشتار کودکان در یمن است.

ریلانو در ادامه گفت: از هر 1000 کودک متولدشده در یمن 63 کودک تا قبل از پنج‌سالگی جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که این آمار در سال 2014، کمتر از این مقدار و 53 بوده است.

یمن حدود دو سال است که درگیر جنگ داخلی شده و با ورود ائتلاف به سرکردگی عربستان به این بحران تاکنون حدود 10 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام سازمان ملل در ادامه افزود که آمار سوءتغذیه کودکان در این کشور از سال 2014 تا سال 2016 حدود سه برابر و به 460 هزار کودک رسیده است.

سازمان ملل اعلام کرده است که جنگ داخلی در یمن حدود نیمی از جمعیت 28 میلیون نفری این کشور را با بحران غذا مواجه ساخته و حدود 7 میلیون نفر در این کشور از گرسنگی پایدار رنج می‌برند.

با ورود ائتلاف عربستان به بحران یمن با ادعای پایان دادن به خشونتها، در مارس سال 2015، بحران یمن به یک فاجعه غیرقابل بیان تبدیل شد.

در حالی‌که مردم یمن در این بحران از گرسنگی رنج می‌برند، مشخص نیست که این بحران چه زمان و چگونه به پایان خواهد رسید و کشورهای حامی عربستان در بحران یمن مانند انگلیس حاضر نیستند فروش سلاح به این کشور را متوقف کنند.

سازمان ملل در ماه ژانویه اعلام کرده است که ائتلاف عربستان در یمن 119 حمله هوایی انجام داده است که در آنها حقوق بشر نقض شده است و این در حالی است که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه خود با بی.بی.سی ادعا کرده که عربستان در بحران یمن از خط قرمزهای حقوق بشری عبور نکرده است.

حدود 2 سال از جنگ یمن و حضور ائتلاف متجاوز عربستان در این جنگ می‌گذرد و این جنگ اوضاع میلیونها نفر را در این کشور بدتر کرده و جهان نیز چشمان خود را به روی اوضاع حقوق بشری روبه وخامت در این کشور بسته است.

«کمپین ضد تجارت اسلحه» نیز پیش از این اعلام کرده است: این واقعیت که هواپیماها و بمبهای انگلیسی در جنگ یمن استفاده می‌شوند نشانه‌ای وحشتناک از این امر است که تا چه حد سیاستمداران انگلیس منافع مالی شرکتهای تجارت اسلحه را به جان انسانها ترجیح می‌دهند. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *