کدام خودروها نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند؟

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵


کدام خودروها نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند؟

کدام خودروها نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند؟

487142687

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره خودروهایی که نیاز به دریافت معاینه فنی ندارند، ارائه کرد.
سرهنگ مراد مرادی با اشاره به مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی در پی اجرای LEZ اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اطلاع‌رسانی شده بود، این طرح از ابتدای مهرماه آغازشده و بر اساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را ندارند و درصورتی‌که وارد این محدوده شوند توسط دوربینها جریمه خواهند شد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ درباره خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی، برخی از رانندگان و مالکان خودروها به دلیل عدم اطلاع از قوانین مربوط به معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند. در حالیه نیازی به مراجعه به این مراکز به دلیل مدل و سال تولید خودروی‌شان وجود ندارد.
مرادی درباره خودروهایی که نیازمند دریافت معاینه فنی نیستند، گفت: برابر قانون خودروهایی که پنج سال یا کمتر از تولیدشان گذشته باشد، نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند و براین اساس تمامی خودروهای تولیدی سالهای ۹۵، ۹۴، ۹۳، ۹۲ و ۹۱ نیاز به دریافت برگه معاینه فنی ندارند.مرادی افزود: خودروهای وارداتی نیز که سال تولید آنها مربوط به ۲۰۱۲ و پس‌ازآن است، نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند. از مالکان این خودروها می‌خواهیم که با توجه به ازدحام موجود در مراکز معاینه فنی از مراجعه به مراکز خودداری کنند.به گفته وی، این قانون برای کلیه وسایل نقلیه بوده و مصوب مجلس شورای اسلامی است.
وی اضافه کرد: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برابر قانون 500 هزار ریال جریمه خواهند شد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *