کدام‌یک از اتباع خارجی می‌توانند در ایران بیمه شوند؟

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۳ مهر ۱۳۹۵


کدام‌یک از اتباع خارجی می‌توانند در ایران بیمه شوند؟

کدام‌یک از اتباع خارجی می‌توانند در ایران بیمه شوند؟

201403156

حسین جودکی در مراسم رونمایی از سامانه‌های اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی بابیان اینکه این اداره کل بر اساس مصوبه هیأت امنای سازمان ارسال گذشته شکل گرفت، اظهار کرد: دو مأموریت اساسی این اداره کل پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور است.
وی افزود: در خصوص پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی داخل کشور اولین اقدام پس از شروع به کار رسمی این اداره کل، تعامل با دستگاههای متولی امور اتباع بود. این کار صورت گرفت و امروز پس از یک سال این تعامل در اوج خود قرار دارد و تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت رفاه و سایر دستگاههای متولی منعقدشده است.
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی جامعه هدف بیمه اتباع خارجی را اتباع دارای مجوز اشتغال و اقامت دانست و گفت: علاوه براین اتباعی که در کشور خود بیمه هستند و یا در مناطق آزاد تجاری اشتغال دارند نیز دراین زمره قرار می‌گیرند.
وی افزود: تسهیل قواعد بیمه‌ای را پیگیری کردیم و در همین راستا بخشنامه‌ای تهیه و به استانها ابلاغ شد تا اتباع خارجی بتوانند به‌صورت خویش‌فرما نیز بیمه شوند.
جودکی به طراحی سامانه مربوطه و آغاز نام‌نویسی در شعب تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با ورود شماره اختصاصی مندرج در کارت اقامت و اشتغال اتباع در سیستم، اطلاعات هویتی فرد نمایش داده می‌شود.
وی درباره بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: در خارج از کشور متقاضیانی برای بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور داشتیم که با پیگیریهای لازم در دستور کار قرار گرفت و کشورهایی که بیشترین ایرانیان را داشتند در اولویت قرار گرفتند و سامانه‌ای طراحی شد تا هم‌وطنان ما به آسان‌ترین شکل ممکن بیمه شوند.
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی بابیان اینکه شعبه‌ای در تهران مشخص‌شده و متناسب با سامانه، ارتباط با خارج از کشور برقرارشده است اظهار کرد: پایلوت طرح در قطر و کویت انجام شد و اکنون این امر قابل انجام است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *