کاهش 8 درصدی همسر آزاری


دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۵


کاهش 8 درصدی همسر آزاری


کاهش 8 درصدی همسر آزاری

دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از ارجاع دو هزار و 871 مورد همسر آزاری طی سه ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود:
این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که سه هزار 115 مورد بود، 8 درصد کاهش داشت.
وی گفت: همسر آزاری به شکلهای مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسر آزاری وجود داشته باشد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه بیان کرد:
بر اساس آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان در سه ماه امسال، از تعداد دو هزار 871 مورد همسر آزاری ثبت‌شده 786 مورد زن و 19 مورد مردان شاکی بودند.
اگرچه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.
دکتر عباسی تصریح کرد:
خردادماه با 277 مورد ( 275 زن و 2 مرد )، فروردین با 274 مورد (265 زن و 9 مرد ) و اردیبهشت با 254 مورد ( 246 زن و 8 مرد ) به ترتیب بیشترین و کمترین مراجعین همسر آزاری در آن اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد:
در شهرستانهای ساری و میاندرود با 209 مورد ( 203 زن و 6 مرد )، بابل با 101 مورد (99 زن و 2 مرد ) و آمل با 73 مورد (72 مرد و یک زن ) ببیشرین رامسر با 8 (زن ) و سوادکوه با 12 (زن ) مورد کمترین آمار مراجعین همسر آزاری در آن ثبت‌شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از آنجائی که افراد آزاردیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسیهای علمی یافتن راه‌حلهای مناسب درزمینه رفع مشکلات ناشی از همسر آزاری در این سازمان فراهم ساخته است.
این مقام اجرایی استان بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارتهای زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنتها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسر آزاری را به حداقل رساند.
منبع: میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *