کاهش هزینه‌ها موجب تمایل مردم به سمت ثبت رسمی می‌شود

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵


کاهش هزینه‌ها موجب تمایل مردم به سمت ثبت رسمی می‌شود

کاهش هزینهها موجب تمایل مردم به سمت ثبت رسمی میشود

%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%d9%87%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%ac%d8%a8-%d8%aa%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d8%ab%d8%a8%d8%aa

رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه کاهش هزینهها موجب تمایل مردم به سمت ثبت رسمی میشود، گفت: نهاد بسیج همگرایی در جهت خدمت به مردم است.

احمد تویسرکانی در آیین آغاز فعالیت بسیج تخصصی کانون سردفتران و دفتر یاران، اظهار کرد: رضایتمندی مردم باید در سطح عالی دیده شود و آن زمان می‌توانیم بگوییم که یک بسیجی و مسلمان واقعی هستیم.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، انقلاب اسلامی را پدیده کم‌نظیری در کشور دانست و افزود: مردم با خواست، انگیزه و حمایت و پشتیبانی از یک مرجع دینی توانستند نظام شاهنشاهی مورد حمایت همه مستکبرین با همه سازوکاری که برای ثبات و ماندگاری پیش‌بینی کرده بود، به فروپاشی بکشانند و انگیزه مردم بود که این نهضت را ایجاد کرد. به گفته تویسرکانی هر چه حضور و انگیزه مردم پررنگ‌تر بود، موفق‌تر عمل کردیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب دشمنان همه توطئه‌های خود را برای فروپاشی نظام امتحان کردند؛ از نزاعهای طایفه‌ای گرفته تا جنگ تحمیلی، ترور شخصیتها و توطئه‌های مختلف کم نگذاشتند که با رهبری امام راحل و مقام رهبری این انقلاب روز به روز توفنده‌تر و با استحکام بیشتر توانست اهداف انقلاب را تعقیب کند. رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با بیان این‌که بسیج پایگاه نظامی نیست بلکه همگرایی برای حفظ آرمانهای انقلاب است، گفت: طبیعتاً تشکیل بسیجهای تخصصی در تمام عرصه‌ها اگر حضور مؤثر، دقیق، منسجم و هوشمندانه باشد، می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف به نحو جدی احساس می‌شود، در حوزه برون‌رفت از آسیبهای اجتماعی حضور بسیج را احساس می‌کنیم. تویسرکانی با بیان این‌که دفاتر اسناد رسمی یکی از نهادهایی است که با مردم بسیار سروکار دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در جهت آرمانهای نظام تلاش کنیم باید در جهت رضایتمندی مردم بیشتر تلاش کنیم و مهم برای تشکیل بسیج در کانون، ارتقای خدمت به مردم است. وی افزود: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوب ارتقای خدمت به مردم برسیم باید انگیزه‌های خدمت افزایش یابد و حفظ آرمانهای اسلامی در گرو ارتقای رضایتمندی مردم است. تویسرکانی با بیان این‌که نیازمند سیاست‌گذاری در بخشهایی که در رضایتمندی مردم آسیب وارد می‌کند هستیم، کاهش مراجعات غیرضروری مردم، کاهش هزینه‌های پنهان و پیدا در مردم و شفافیت در عملکرد را موجب تمایل مردم به سمت ثبت و دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد.

 سردفتران از ارجاع پروندهها به محاکم قضایی جلوگیری میکنند

هم‌چنین در این مراسم محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران، گفت: سردفتران با حل اختلافات از ارجاع پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری می‌کنند. وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که بسیج جزء نخستین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به دستور امام راحل تأسیس شد و تشکیل بسیج تخصصی از جمله بسیج جامعه حقوقی یکی از این دستاوردها است. رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران، افزود: بسیج بدون هیچ چشم‌داشت مالی و باانگیزه خدمت‌رسانی گره‌های بزرگی را بازکرده است و نشر این فرهنگ هر جا که گسترش پیدا کند، برکات زیادی به همراه دارد. دشتی اردکانی عنوان کرد: امروز مبارزه در حوزه فساد و مقابله با آن در دستور کار است و یکی از اهداف بسیج کانون سردفتران نیز همین است. وی گفت: سردفتران کانون با خدمت‌‌رسانی به مردم در واقع خود یک بسیجی هستند و به مردم یاری می‌رسانند. رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران ادامه داد: اعتقادی که امروز حاکمیت و مردم به دفترخانه‌ها دارند، باعث شده تا مردم حتی در مواردی که در دستور کار دفترخانه‌ها نیست، برای انجام آنها به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. دشتی اردکانی گفت: سردفتران بسیاری از مشکلات را در همان دفترخانه‌ها حل می‌کنند که این موضوع به دلیل این‌که در جایی ثبت نمی‌شود و برای آن هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، مغفول مانده است اما از ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی می‌کاهد. وی گفت: حداقل در هرماه در هر دفترخانه یک اختلاف حل می‌شود و سردفتران نمی‌گذارند که آن به محاکم قضایی راه پیدا کند. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *