کاهش شهریه برخی رشته‌های دانشگاه آزاد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۵


کاهش شهریه برخی رشته‌های دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

کاهش شهریه برخی رشتههای دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این مطلب افزود: باوجوداینکه برخی رشتهها، مورد تأکید نقشه جامع علمی کشور هستند، اما استقبال داوطلبان از این رشتهها کاهشیافته است. به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی باهدف ایجاد رغبت برای داوطلبان اقدام به کاهش شهریه این رشتهها کرده است.

دکتر مجتبی علوی فاضل، بابیان اینکه کاهش شهریه دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برخی از واحدهای دانشگاهی صورت می‌گیرد، افزود: استقبال دانشجویان از برخی از رشته محلها و درنتیجه پذیرش دانشجو دراین رشته محلها کاهش‌یافته است، درحالی‌که رشته محلهای مذکور در نقشه جامع علمی کشور در اولویت قرار دارند.

وی افزود: به همین دلیل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور و فعال نگاه‌داشتن این رشته‌ها، جذابیتهای این رشته‌ها را افزایش دهند، لذا کاهش شهریه این رشته محلها که اخیراً در هیأت رئیسه دانشگاه موردبحث قرارگرفته و به استانها نیز ابلاغ‌شده اقدامی دراین راستا است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کاهش شهریه در رشته‌ها تا میزان حداکثر 50 درصد شهریه سال 94 خواهد بود و این موضوع در دستور کار هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد قرار دارد؛ زیرا بر اساس مصوبه شماره 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیأت امنای استانی در مورد تعیین میزان شهریه برای هر استان تصمیم‌گیری کنند. این موضوع از طرف ریاست دانشگاه آزاد ابلاغ‌شده تا هیئتهای امنای استانی آن را در دستور کار قرار دهند. تلاش می‌شود استانها سریع‌تر درخواست واحدها را بر اساس شرایط بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنند تا این موضوع برای مهرماه اجرایی شود.

علوی فاضل با تأکید بر اینکه هدف دانشگاه آزاد اسلامی از اقدام مذکور، تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور است، اظهار کرد: از طرف دیگر در برخی از واحدها برای رشته‌های مذکور، هیأت علمی، امکانات و زیرساختهای مناسب وجود دارد اما این واحدها با کاهش تعداد دانشجو مواجه هستند و این امکانات هدر می‌رود.

وی در مورد برخی از رشته‌های اولویت‌دار در نقشه جامع علمی کشور گفت: رشته‌های «فناوریهای زیست‌محیطی»،«فناوریهای نفت و گاز»،«فناوری هوا و فضا»،«فناوری هسته‌ای»،«گیاهان دارویی»،«انرژیهای نو و تجدید پذیر»،«مطالعات قرآن و حدیث»،«اقتصاد»، «جامعه‌شناسی»، «علوم سیاسی»، «الگوهای شیوه زندگی سالم منطبق با آموزه‌های اسلامی»، «حکمت و فلسفه هنر»، «فیلم و سینما » «معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی»، «اکتشاف و استخراج مواد معدنی»، «فیزیک اتمی و شتابگرها»، «عرفان اسلامی»، «طب سنتی»، «جبر و ریاضیات غیرخطی»، «بیوشیمی»، «بیوفیزیک»، «شیمی سبز»، «مخاطرات زیست‌محیطی»، «اقیانوس‌شناسی و علوم دریایی»، «بهینه‌سازی الگوی کشت منطقه‌ای»، «امنیت غذایی» و… جزو رشته‌های اولویت‌دار در نقشه جامع علمی کشور هستند که اکثر این رشته‌ها یا شاخه‌هایی از این رشته‌ها، در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شوند.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *