کاهش سن اعتیاد را قبول نداریم و سهم کشفیات شیشه در 9 ماهه سال جاری کاهش‌یافته است

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵


کاهش سن اعتیاد را قبول نداریم و سهم کشفیات شیشه در 9 ماهه سال جاری کاهش‌یافته است

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:

کاهش سن اعتیاد را قبول نداریم و سهم کشفیات شیشه در 9 ماهه سال جاری کاهشیافته است

 

508621464

پرویز افشار افزود: کاهش سن اعتیاد را قبول نداریم به دلیل اینکه در مطالعات وسیعی که در سطح کشور انجامشده مانند سالهای قبل متوسط سن اعتیاد 22 تا 24 سال است و در این خصوص تفاوتی ازنظر سن اعتیاد و کاهش نداشتهایم.

وی ادامه داد: اما در خصوص مواد صنعتی، افراد در سن پایین‌تر این موضوع را تجربه می‌کنند و این تجربه به معنای کاهش سن اعتیاد تلقی نمی‌شود و نباید آن را به معنای کاهش سن اعتیاد دانست. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: سن اعتیاد نه‌تنها پایین نیامده بلکه چند ماه هم بالاتر رفته است.

افشار گفت: در 9 ماهه گذشته از سال جاری سهم کشفیات مواد صنعتی به‌خصوص شیشه کاهش پیداکرده است.

وی توضیح داد: در مجموع در 9 ماهه سال جاری 538 تن مواد مخدر کشف‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 477 تن شاهد افزایش 13 درصدی در این خصوص هستیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد، سهم تریاک از مواد کشف‌شده در مدت 9 ماهه امسال 15 درصد، حشیش 20 درصد و گروه هرویینها 26 درصد و همچنین مرفین 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

افشار خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال سهم کشف شیشه 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و همچنین کشف سایر مواد مانند گراس، سوخته تریاک و کوکایین نیز 81 درصد کاهش داشته است. این مقام مسؤول در ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد، در چشم‌انداز ایجادشده شاهد تغییر الگوی مصرف بودیم، معتادان از مصرف شیشه به سمت مواد مخدر تولید گیاهی مانند حشیش و گل روی آورده‌اند. وی در خصوص این تغییر الگوی مصرف در مواد مخدر نیز گفت: یکی از دلایل آن افزایش قیمت شیشه از 10 میلیون به 120 میلیون تومان می‌باشد که به دلیل کاهش مصرف شیشه قیمت آن به 40 تا 50 میلیون رسیده است و این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا برای مصرف شیشه کاهش‌یافته است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *