کارکرد مناطق آزاد با اهداف مقنن فاصله دارد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


کارکرد مناطق آزاد با اهداف مقنن فاصله دارد

قائممقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

  کارکرد مناطق آزاد با اهداف مقنن فاصله دارد

  نوع جرایم مناطق اقتصادی

قائممقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتقاد از کارکرد مناطق آزاد گفت: متأسفانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از کارکرد موردنظر مقنن فاصله گرفته است.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b7%d9%82-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d9%85%d9%82%d9%86%d9%86-%d9%81%d8%a7%d8%b5%d9%84%d9%87-%d8%af

مهدی امیری اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیشگیری از جرم در مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد اساساً یک الگوی توسعه‌ای برای کشور محسوب می‌شود و به همین منظور باید از تجارب روز دنیا برای این مناطق استفاده شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تفاهم‌نامه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه یکی از مناطق موردنظر و مدیریت توسعه‌ای، مناطق ویژه اقتصادی محسوب می‌شود، قوانین و رویکرد ویژه‌ای دراین مناطق حکم‌فرماست. قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: اگر مناطق آزاد ما یک قانون توسعه‌سازی داشت به‌طور طبیعی در روند پیشرفت کشور نقش ویژه‌ای را نیز بر عهده داشت. امیری اصفهانی با انتقاد از کارکرد مناطق آزاد گفت: متأسفانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از کارکرد موردنظر مقنن فاصله گرفته است، یکی از اهداف معاونت اجتماعی قوه قضاییه، تمرکز بر پیشگیری از جرم در مناطق آزاد و کمک به توسعه این مناطق است تا بتوان با ایجاد یک الگوی مؤثر هم در سطح مناطق آزاد و هم در سطح توسعه و پیشرفت کشور نقشی را ایفا کنیم.

وی افزود: با ترکان و همچنین مسؤولان اجتماعی و فرهنگی مناطق آزاد جلسات متعددی داشتیم و سیاستهای قوه قضاییه برای آنها تبیین شده است.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت داشتن مناطق آزاد عاری از جرم گفت: به دنبال این هستیم که با توسعه مناطق آزاد عاری از جرم بتوانیم اهمیت این مناطق را بازگو کنیم؛ به همین منظور تفاهم‌نامه مذکور گام‌به‌گام در حال پیگیری است و اهداف قوه قضاییه در آن لحاظ شده است.

امیری اصفهانی در خصوص شکل عملیاتی این تفاهم‌نامه گفت: شکل عملیاتی این تفاهم‌نامه به این منظور است که مناطق مستعد الگو شدن را شناسایی کرده تا بتوانیم مناطق آزاد عاری از جرم را گسترش دهیم.

تفاوت زیادی بین انواع جرایم در مناطق اقتصادی و دیگر مناطق نیست

وی در پاسخ به این سؤال که بیشترین عناوین مجرمانه در مناطق آزاد مربوط به چه جرمهایی هستند؟ گفت: تفاوت چندانی بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دیگر مناطق ازلحاظ میزان ارتکاب جرم وجود ندارد و نمودار فراوانی عناوین جرم در سطح کشور یکسان است.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه و در خصوص غفلت قانون‌گذار به توجه به سیاستهای پیشگیری از جرم در برنامه ششم توسعه توضیح داد: در برخی از کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی، حساسیت لحاظ کردن موضوع پیشگیری از جرم را ایجاد کردیم.

امیری اصفهانی افزود: مجلس شورای اسلامی باید موضوع پیشگیری از جرم را مدنظر قرار داده و در سیاستهای میان‌مدت برنامه ششم توسعه لحاظ کرده و بودجه موردنظر برای آن را تعیین کند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *