چگونه در امتحانات دانشگاه نمرات بالا بگیریم؟

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


چگونه در امتحانات دانشگاه نمرات بالا بگیریم؟

چگونه در امتحانات دانشگاه نمرات بالا بگیریم؟

حال و هوای امتحانات پایان ترم

حال و هوای امتحانات پایان ترم

مطمئنا موفقیت در امتحانات دانشگاهی برای هر دانشجویی یک هدف عمده محسوب میشود.

مهم‌ترین فاکتوری که به کسب نمرات بالا در امتحانات منجر می‌شود، مطالعه مستمر و دایمی بدون در نظر گرفتن امکان مورد پرسش واقع‌شدن است.

روشها و رهیافتهایی که برای موفقیت در امتحانات پایان‌ترم دانشگاه موردنیاز است را می‌توانید در ادامه بررسی نمایید.

به روند آزمونهای قبل توجه کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای مطالعه مطالب بررسی کنید، مطالبی هستند که در آزمونهای ترمهای قبل مورد سؤال قرارگرفته‌اند. این مطالب احتمالاً مهم‌ترین بخش درس را تشکیل می‌دهند و باید تسلط شما بر روی آنها بالا باشد. به نقاط ضعف و قوتتان در این مطالب توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید که حتماً روی آنها کار کنید.

تمرین، تمرین و بازهم تمرین

مطمئن باشید مطالعه به‌تنهایی کمک زیادی به شما برای موفقیت در آزمون نخواهد کرد. حتماً از هر مبحث، چند نمونه سؤال حل کنید. از دست‌به‌قلم شدن نترسید چون همین عامل به‌تنهایی می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را بابت قبولی در امتحان راحت کند. اگر حل تمرین شما به‌اندازه کافی نباشد و صرفاً به مطالعه بسنده کنید احتمال فراموشی مطالب در جلسه امتحان فوق‌العاده زیاد خواهد بود.

مدیریت زمان را فراموش نکنید

قبل از شروع مطالعه برای مباحث مختلف بر اساس حجم و اهمیت آنها یک‌زمان مشخص تعیین کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا مطالعه شما در زمان تعیین‌شده به پایان برسد. فراموش نکنید که زمانی را برای حل تمرین اختصاص دهید. در ساعات پایانی شب امتحان ابداً به مطالعه مطالب جدید نپردازید و اگر استرس داشتید کمی به حل تمرین و برسی سؤالات بپردازید.

از تکنیکهای حافظه و مطالعه استفاده کنید

از نحوه عملکرد مغزتان مطلع شوید و با استقاده از اصول حفظ کردن مطالب سعی کنید ذهنتان را به طبقه‌بندی مطالب عادت دهید. هر درسی نحوه مطالعه خاص خود را دارد. حتماً از خلاصه کردن مطالب مهم استفاده کنید. در دروس تحلیلی نهایت تلاش خود را برای افزایش تعداد تمرینهایی که حل می‌کنید، بنمایید و در دروس حفظی و مفهومی از خلاصه‌نویسی برای کاهش حجم دروس استفاده کنید. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *