چرا دولت شرکتهای زیان‌ده را جایگزین سوددهها در سهام عدالت کرد؟

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵


چرا دولت شرکتهای زیان‌ده را جایگزین سوددهها در سهام عدالت کرد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

چرا دولت شرکتهای زیانده را جایگزین سوددهها در سهام عدالت کرد؟

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این سؤال که چرا دولت شرکتهای زیانده را جایگزین سوددهها در سهام عدالت کرد؟ گفت: اعضای هیأت مدیره ۶۰ شرکت جزء سهام عدالت باید به انتخاب دارندگان سهام باشند و ادعای حق از حقوق سهامداران است.

محمدرضا پورابراهیمی در برنامه تیتر ادامه داد: در 10 سال گذشته جز سود اندک، مردم از این سهام عدالت هیچ خیری ندیدند، یکی از حقوق دارندگان سهام این است که می‌توانند در انتخاب مسؤولین هیأت مدیره شرکتهای سهام عدالت سهیم باشند.

پورابراهیمی گفت: دو میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت فوت شده‌اند سود یک میلیونی آنها چه می‌شود. پایان سال 95 پایان وعده 10 ساله دولت است و دولت در سال 96 باید سود توزیع کند.

او افزود: 3600 میلیارد تومان عایدی سهام عدالت است که 50 درصد آن برای مردم و نیم دیگر برای دولت است که با تقسیم سود سال و ماه، به‌طور میانگین در سال 36 هزار تومان و ماهیانه 3 هزار تومان به‌اندازه دو تا نان سنگک به سهامداران بیشتر نمی‌رسد.

پورابراهیمی گفت: اول همین اسفندماه دولت شرکتهای سودده را از جزء 60 شرکت سهام عدالت خارج و شرکتهای دیگری را جایگزین کرد که مطالبات مردم باید در قالب طرح یا لایحه باید ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برخی وزرا باید پاسخگوی این اتفاقات توزیع سهام عدالت باشند که چرا بدون اجازه سهام‌دار 7 شرکت پالایشگاهی از لیست شرکتهای سود ده خارج می‌شود.

او با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد در دنیا تجمیع منابع است ادامه داد: سود حاصله به کدام حساب واریز می‌شود؟ اگر دولت جوانب را پیش‌بینی نکند نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد.

پورابراهیمی گفت: ساختار توزیع سهام عدالت اشتباه است عملاً سودی دست مردم نمی‌رسد.

او افزود: باید مردم آزادسازی و توزیع سهام عدالت را ببینند.

پور ابراهیمی گفت: جمع‌بندی کمیسیون اقتصادی مجلس پس از صحبتهای وزیر صورت خواهد گرفت و کمیسیون تطبیق نتیجه محاسبات سود و زیان سهام‌داران را مشخص خواهد کرد. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *