چاره‌جویی برای 10 چالش اصلی حوزه جوانان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵


چاره‌جویی برای 10 چالش اصلی حوزه جوانان

چارهجویی برای 10 چالش اصلی حوزه جوانان

 

Iranian Men sitting near Allahverdi Khan Bridge, Isfahan, Iran

معاون ساماندهی امور جوانان ۱۰ چالش اصلی حوزه جوانان را معرفی کرد و افزود: در کنگره ملی مدیریت امور جوانان با همکاری مسؤولین این حوزه به دنبال تعیین راهکار برای حل این مشکلات هستیم.

محمدرضا رستمی در اولین کنگره ملی مدیریت امور جوانان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و مسؤولین دستگاههای مرتبط با حوزه جوانان و جمعی از جوانان نخبه و منتخب کشوری در هتل المپیک برگزار شد در خصوص دلایل برگزاری این کنگره عنوان داشت: دولت یازدهم از ابتدای شکل‌گیری با سه بخش چالشها در حوزه جوانان روبرو بود که شامل چالشهای ارزشی، چالشهای نگرشی و چالشهای رفتاری است. وی در توضیح این سه بخش گفت: در بخش ارزشها مشکل ما جوان ترسی و جوان هراسی بود که به دلایل مختلف ریشه عمیقی پیداکرده و مانع از ورود جوانان به دستگاه و مسؤولیتهای کشوری می‌شد، دوم، چالشهای نگرشی بود که مربوط به نگاه امنیتی به جوانان به‌ویژه نخبگان اجتماعی است که مانعی بر راه مشارکت اجتماعی جوانان شده بود ضمن این‌که فقدان اعتمادبه‌نفس را در جوانان ایجاد کرده بود. رستمی سومین چالش را مربوط به حوزه رفتاری اعلام کرد و مسأله اصلی را رهاشدگی امور جوانان در ساختار مدیریتی کشور دانست.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه، گفتمان دولت یازدهم این سه چالش را این‌گونه عنوان داشت: گفتمان دولت یازدهم در بخش چالشهای ارزشی، جوان دوستی و جوان باوری است.

معاون وزیر ورزش و جوانان توضیح داد که در بخش چالشهای نگرشی، نگاه دولت یازدهم به جوانان به‌عنوان سرمایه اجتماعی است و این دولت سعی به جذب و مشارکت حداکثری جوانان در سرنوشت جامعه دارد.

وی نگاه دولت یازدهم در بخش چالشهای رفتاری را هماهنگی و همگرایی همه بخشهای دولت در پرداختن به امور جوانان دانست و افزود: در این راستا جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی ساماندهی شده و تاکنون سه هزار و ۲۶۷ جلسه این ستاد در کشور برگزارشده است.

رستمی توضیحاتی نیز در خصوص چالشهای اجتماعی در حوزه جوانان داد و در این خصوص گفت: در حوزه اجتماعی نیز با چالشهایی همچون توسعه فردگرایی، رشد ناتوانی و مهارت اجتماعی و هم‌چنین رشد آسیبهای اجتماعی روبرو بوده‌ایم که نگاه دولت یازدهم در این خصوص توسعه نهادمند مشارکت اجتماعی جوانان از طریق افزایش سازمانهای مردم‌نهاد جوانان است و خوشبختانه توانستیم از آغاز فعالیت دولت، سمنهای جوان را از ۵۰ سمن به ۱۵۰۰ سمن برسانیم و امیدواریم تا پایان این دولت، این تعداد به ۲۰۰۰ سمن جوان برسد.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: با این پیشینه و اقدامات عنوان‌شده دو مسیر حرکتی پیش‌بینی شد، ابتدا هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در ستادهای ملی، استانی و شهرستانی و دوم توسعه نهادمند مشارکت اجتماعی جوانان از طریق سازمانهای مردم‌نهاد جوانان است.

وی توضیح داد: به‌منظور حرکت در این مسیرها ۱۰ کمیسیون تخصصی با حضور همه دستگاههای اجرایی حوزه جوانان برگزار شد و در این کمیسیونها به بررسی و انتخاب مهم‌ترین و بحرانی‌ترین مسایل و موضوعات مرتبط با جوانان پرداختیم که در نهایت ۱۰ مورد از ۷۴۷ مورد شناسایی‌شده در حوزه جوانان به‌عنوان اولویت تعیین شد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *