پیگیری طرح 4 ماده‌ای ایران در کنفرانس «آستانه»

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۵ بهمن ۱۳۹۵


پیگیری طرح 4 ماده‌ای ایران در کنفرانس «آستانه»

جابری انصاری درباره مذاکرات سیاسی سوریه مطرح کرد:

پیگیری طرح 4 مادهای ایران در کنفرانس «آستانه»

 

%d8%ac%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%b5%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87

معاون وزیر خارجه گفت: برای بحران سوریه طرحهایی را ارائه دادیم که طرح ۴ مادهای در قالب حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه آخرین آنها بود و ما در قالب کنفرانس آستانه این ایده را دنبال میکنیم.

هیأت ایران به سرپرستی حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه برای شرکت در اجلاس آستانه در خصوص بحران سوریه، وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد. جابری انصاری در بدو ورود به قزاقستان در خصوص نشست آستانه، گفت: اجلاس آستانه در خصوص گفت‌وگوهای سوری- سوری از اواسط این هفته آغاز خواهد شد. وی با بیان این‌که این اجلاس تحت نظارت ایران، ترکیه و روسیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف این اجلاس تثبیت آتش‌بس در سوریه و فراهم کردن مقدمات گفت‌وگوهای جدی سوری- سوری بین دولت سوریه و گروههای معارضه سوریه است که با هدف تثبیت آتش‌بس ایجادشده و حرکت به سمت راه‌حل سیاسی بحران با لحاظ رویارویی مؤثر با تروریسم و افراط‌گرایی دنبال می‌شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: ما با آمادگی کامل در این نشست شرکت می‌کنیم، به‌عنوان دولتی که از ابتدای بحران سوریه معتقد بودیم که این بحران راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق سیاسی و گفت‌وگوهای جدی با طرفهای سوری به یک‌راه حلی برسد و امیدواریم که این اجلاس نقطه عطفی باشد در مسیر بحران سوریه و زمینه‌های پایان آن را هرچه سریع‌تر فراهم کند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از ابتدا بر اساس دیدگاه خود مبنی بر حل سیاسی بحران و عدم امکان پایان آن از طریق نظامی، طرحهایی را ارائه کرد که طرح 4 ماده‌ای که بیش از 2 سال قبل ارائه شد آخرین آنها بود که در قالب حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و ارجاع همه امور به انتخاب ملت سوریه ارائه شد و ما در قالب کنفرانس آستانه این ایده را دنبال می‌کنیم.

 تأکید بر گفتوگوهای سوری- سوری

معاون وزیر خارجه با بیان این‌که دیدگاه اساسی ما این است که هیچ بازیگر خارجی حق تصمیم‌گیری از سوی ملت سوریه را ندارد، یادآور شد: وظیفه ما تسهیل گفت‌وگوهای سوری – سوری و فراهم کردن مقدمات رجوع به آرای عمومی ملت سوریه است. در همین چارچوب و طرح جمهوری اسلامی و دیدگاههای کلی ایران، ما تلاش می‌کنیم به حل سیاسی بحران و گفت‌وگوهای جدی بین طرفهای سوری کمک کنیم. روز گذشته هم‌چنین هیأت ایرانی با هیأتهای اعزامی از روسیه و ترکیه به‌صورت جداگانه دیدار و رایزنی کرد. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *