پیوستن دانشگاههای ایران به دانشگاههای عاری از دخانیات جهان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵


پیوستن دانشگاههای ایران به دانشگاههای عاری از دخانیات جهان

پیوستن دانشگاههای ایران به دانشگاههای عاری از دخانیات جهان

سیگار - اعتیاد - معتاد

مدیر مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: برنامه دانشگاههای عاری از دخانیات برای نخستین بار به تمام دانشگاههای کشور ابلاغ شد و بر اساس آن دانشگاههای ایران به دانشگاههای عاری از دخانیات جهان میپیوندند.

حمید یعقوبی گفت: برنامه دانشگاههای عاری از دخانیات یا برنامه بدیع در 30 آذر امسال حدود دو هفته قبل به دانشگاهها ابلاغ شد.

وی افزود: تمام دانشگاهها، دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی بر اساس این شیوه‌نامه کمیته‌ای را تشکیل می‌دهند که خط‌مشی دانشگاه را در خصوص برخورد با پدیده مصرف سیگار و دخانیات مشخص کند. یعقوبی گفت: بر اساس این آیین‌نامه تمام دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور به دانشگاههای عاری از دخانیات جهان می‌پیوندند.

وی افزود: ما نمونه خط‌مشی آیین‌نامه را به دانشگاهها ارسال کردیم و آنها بر اساس شرایط بومی خودشان می‌توانند خط‌مشی را تعدیل کنند و با مشارکت همه دانشگاهیان، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکلها، انجمنها، کانونها، شوراها، مرکز مشاوره، مرکز بهداشت و دفتر نهاد فرهنگی دانشجویی این آیین‌نامه در دانشگاهها اجرا کنند.

یعقوبی گفت: فعالیت آیین‌نامه مذکور تبلیغی و ترویجی است و قهری نیست که با دانشجویان برخورد شود، بر اساس آن در دانشگاهها طی 2 یا 3 ماه هیچ‌گونه سیگاری مصرف نمی‌شود. وی افزود: 7 تا 8 درصد دانشجویان ما جزو مصرف‌کنندگان مستمر سیگار هستند و 10 تا 15 درصد جزو کسانی که تجربه سالی یک یا دو بار سیگار و یا قلیان دارند و حداقل 85 درصد از دانشجویان هیچ‌گاه در طول سال سیگار نمی‌کشند.

یعقوبی در پایان گفت: با توجه به این‌که این آیین‌نامه فرهنگی است نتایج آن حداقل یک سال بعد منتشر می‌شود. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *