پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده‌روی اربعین


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵


پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده‌روی اربعین


خدمت‌رسانی دانشگاههای مرزی به زائران؛

پیش‌بینی حضور ۲۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده‌روی اربعین

در نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان، پیش‌بینی شد ۲۰۰ هزار دانشجو در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.
نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور نمایندگان فرهنگی دستگاههای آموزش عالی کشور امروز ۶ مردادماه در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات دانشگاههای مرزی در خدمات‌رسانی مراسم پیاده‌روی اربعین سال گذشته و همچنین آمارهایی از تعداد حضور دانشجویان به‌صورت گروهی و انفرادی موردبررسی قرار گرفت.
بر اساس گزارش قرائت شده در جلسه، سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر به‌صورت سازمان‌یافته در قالب کاروانهای دانشجویی و حدود ۱۵۰ هزار دانشجو نیز به‌صورت انفرادی زائر اربعین بودند.
در این راستا یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ستاد اربعین دانشگاهیان که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت تلاش جهت سازماندهی و تجمیع امکانات و ظرفیتها برای حمایت و پشتیبانی از حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی زائر اربعین در سال جاری است.
تبیین و جریان سازی مراسم پیاده‌روی اربعین در دانشگاهها، برنامه‌ریزی و تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران دانشجو و عموم، پیش‌بینی تسهیلات لازم و جذب حمایت خیرین، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به زائران، تسهیل امکان حضور اساتید دانشگاهها و پیش‌بینی برنامه‌های مشترک فرهنگی بین دانشگاههای ایران و عراق از جمله اقداماتی است که ستاد اربعین دانشگاهیان در دستور کار دارد.
بر اساس تصمیم ستاد اربعین دانشگاهیان، دانشگاههای ایلام، علوم و فنون دریایی خرمشهر، شهید چمران اهواز، شهدای هویزه و واحدهای پیام نور استان خوزستان و ایلام در مرزهای خروجی به زائران به‌ویژه زائران دانشجو خدمت‌رسانی خواهند کرد.
همچنین دانشگاههای علوم پزشکی ایلام، اهواز و کرمانشاه و کانونهای هلال‌احمر دانشگاهها نیز درزمینه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت خواهند داشت.

سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی اربعین نیز که اولین دوره آن در سال ۹۴ به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد امسال نیز در بخشهای مختلف از جمله عکس، فیلم، شعر، سفرنامه، دل نوشته و غیره هم‌زمان با آغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود.
ستاد اربعین دانشگاهیان زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین کشور و با محوریت و مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم متشکل از نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی است. دبیرخانه دائمی این ستاد و کمیته‌های تخصصی در سازمان بسیج دانشجویی کشور مستقر است.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *