پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در آموزش‌وپرورش کمتر از دانشگاههاست

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵


پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در آموزش‌وپرورش کمتر از دانشگاههاست

پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در آموزشوپرورش کمتر از دانشگاههاست

 

 

یک روانشناس با اشاره به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: اگر بهجای برخوردهای سلبی به آموزش و اطلاعرسانی به سنین مختلف بپردازیم قطعاً به نتیجه مطلوبتری میرسیم.

مریم رامشت با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی در مورد ماهیت موادمخدر لازم و ضروری است، گفت: به نظر من اولویت باید پیشگیری باشد زیرا بیش از درمان تأثیرگذار است. کسی که در دام اعتیاد گرفتار می‌شود خصوصاً مصرف موادمخدر صنعتی و آمفتامینها درمانش بسیار سخت است؛ بنابراین اطلاع‌رسانی‌ و آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم‌تر از روشهای سلبی است. روشهای سلبی برای توزیع‌کنندگان لازم و ضروری است اما برای برخورد با یک معتاد خیر. وی با اشاره به تجارب دنیا تأکید کرد: باید پیشگیریهایمان دیدگاه اجتماعی داشته باشد. در این راستا پیشگیری و مبارزه با موادمخدر اقدامات خوبی در دانشگاهها و مدارس صورت گرفته که قابل‌تقدیر است زیرا استمرار این‌گونه اقدامات به‌نوعی باعث مصونیت جوانان و نوجوانانمان می‌شود اما متأسفانه این اقدامات در آموزش‌وپرورش کمتر از دانشگاههاست.

این روانشناس بیان کرد: باید سطح آموزش را در سنین پایین‌تر شروع تا در امر پیشگیری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم. جای بولتنهای آموزشی و استفاده از متخصصین اعتیاد در مدارس خالی است. به نظر می‌رسد در دانشگاهها فعالیت مسؤولان در رابطه با مبارزه با موادمخدر بیشتر است. این‌که میانگین اعتیاد در جامعه ما بالاتر از سن مدرسه است اما باید از سنین پایین‌تر آنها را آماده مقابله با خطرات کرد. اگر نوجوانان را آموزش دهیم به‌مراتب بهتر آن است که در دانشگاهها آموزش دهیم. البته منظورم این نیست که آموزشها نباید در دانشگاهها باشد. به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر رامشت بیان کرد: نباید فقط افرادی که آلوده شدند را نشان دهیم باید در آدمی‌ که موفق بوده به گرداب اعتیاد گرفتار شده را در کنار آموزشهایمان نشان دهیم. آموزشها باید مانند یک کلاس درس باشد. این آموزشها هم مختص جوانان نباشد، بلکه خانواده‌ها و حتی مسؤولان را هم مخاطب این آموزشها قرار دهیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *