پیروزی محمداف در ترکمنستان برای سومین بار!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵


پیروزی محمداف در ترکمنستان برای سومین بار!

پیروزی محمداف در ترکمنستان برای سومین بار!

 

667769546

طبق اعلام کمیسیون انتخابات ترکمنستان، قربانقلی بردی محمداف رئیسجمهور فعلی این کشور برای بار سوم در انتخابات پیروز شد. بر اساس این گزارش، وی ۹۷.۶۹۹ درصد از آرا را به دست آورد.

روز یکشنبه (12 فوریه) انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان برگزار شد. کمیسیون انتخابات ترکمنستان اعلام کرده است بیش از ۹۷ درصد از رأی‌دهندگان این کشور در انتخابات شرکت کرده و به ۹ نامزد مورد نظر خودرأی داده‌اند.بردی محمداف، بار اول در سال ۲۰۰۷ حدود ۸۹ درصد، بار دوم هم در سال ۲۰۱۲ بیش از ۹۷ درصد رأی آورد. هشت نفر دیگر نیز در این انتخابات نامزد شده‌ بودند. همه این افراد از نزدیکان به دولت کنونی کشور هستند.

سال گذشته قانون اساسی ترکمنستان موردبازنگری و اصلاح قرار گرفت که بر اساس آن رئیس‌جمهور کشور می‌تواند برای دوره‌های متوالی نامزد شود و در صورت پیروزی در قدرت بماند، هم‌چنین طول دوره ریاست جمهوری را افزایش یافت و محدودیت سنی برای تصدی ریاست جمهوری را لغو کرد.

این اصلاحات پیش‌تر موردبررسی شورای بزرگان قرارگرفته و به پارلمان پیشنهادشده بود و نمایندگان پارلمان نیز به‌اتفاق آرا آن را تصویب کردند. به‌این‌ترتیب، دوره ریاست جمهوری ترکمنستان از پنج سال به هفت سال افزایش می‌یابد و افراد بالای هفتادسال نیز اجازه شرکت در انتخابات را خواهند داشت. منبع:گاهداد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *