پیگیری مطالبات از مسیر قانونی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


پیگیری مطالبات از مسیر قانونی

رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کرد

پیگیری مطالبات از مسیر قانونی

 

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره جلوگیری نشست شوراهای صنفی در شیراز گفت: با برگزاری نشست مشکلی نداریم، مهم این است که دانشجویان از مسیر قانونی کار را دنبال کنند.

مجتبی صدیقی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد اتحادیه شورای صنفی دانشجویی گفت: شوراهای صنفی به‌عنوان نهادهای مؤثر در درون دانشگاهها می‌توانند یک رابط خوب بین دانشجویان، دانشگاه و مسئولان باشند.

وی ادامه داد: شوراهای صنفی از طرفی مسائل و مشکلات دانشجویی را در ارتباط نزدیک با آنها تشخیص داده و به مسئولان منتقل می‌کنند و از طرفی نیز، محدودیتها و اقداماتی که مدیریت دانشگاهها انجام می‌دهند را به دانشجویان منتقل کنند و در یک فضای تعاملی کار را در دانشگاهها پیگیری می‌کنند.

افزایش توجه به شورهای صنفی در آییننامه جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: آیین‌نامه جدید شوراهای صنفی در حقیقت، به این نهاد توجه بیشتری داشته، به‌طوری‌که امکان توسعه آنها را در سطح خوابگاهها و دانشکده‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: دبیران شوراهای صنفی در درون دانشگاهها جمع شده و شورای مرکزی دانشگاه را تشکیل می‌دهند و از طرفی وظایف آنها را شفاف‌تر و روشن‌تر کرده است که در چه حوزه‌هایی وارد شوند.

صدیقی ادامه داد: همچنین دراین آیین‌نامه پیش‌بینی‌شده مواردی که دانشجویان انتظار دارند، به شکل کلی به گوش مسئولان وزارت علوم برسد، از طریق نمایندگان منتخب دانشجویان در شورای مرکزی شوراهای صنفی، به مسئولان منتقل‌شده و پیگیری می‌شود.

انتخابی شدن نمایندگان شوراهای صنفی در آییننامه جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در آیین‌نامه قبلی، شوراهای صنفی، نمایندگان دانشجویان انتصابی بودند ولی در آیین‌نامه جدید نمایندگان دانشجویان انتخابی هستند که بر اساس ظرفیت مناطق کشور تقسیم می‌شوند و این تعداد توسط خود دبیران شورای صنفی دانشگاهها انتخاب‌شده و به سطح وزارت معرفی می‌شوند تا مسائل کلی را دنبال کنند.

صدیقی ادامه داد: بنابراین شوراهای صنفی در اولویت اول مسائل داخل دانشگاهها را دنبال می‌کنند و باید این مسأله را مدنظر داشته باشند که مسائل کلی را از طریق شورای مرکزی که در وزارت علوم پیش‌بینی‌شده است پیگیری کنند.

وی افزود: امیدواریم دانشگاههایی که هنوز شورای صنفی تشکیل نداده‌اند با شروع سال تحصیلی جدید این شورا را تشکیل دهند.

با برگزاری نشست شوراهای صنفی مشکلی نداریم

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص اینکه چرا سازمان امور دانشجویان از نشست شوراهای صنفی در شیراز جلوگیری کرد افزود: ما با برگزاری نشست مشکلی نداریم، مهم این است دانشجویان از مسیر قانونی کار را دنبال کنند، شوراهای صنفی می‌توانند در درون دانشگاهها فعالیتهای خود را پیگیری کنند و همچنین از طریق نمایندگان منتخب خود مباحث را پیگیری کنند.

قرار بود نشست شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاههای کشور طی روزهای 25 و 26 مردادماه در دانشگاه شیراز برگزار شود که این نشست از سوی مسئولان آموزش عالی کشور لغو شد. منع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *