پیش از ترک کاخ سفید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


پیش از ترک کاخ سفید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

جیمی کارتر خطاب به اوباما:

پیش از ترک کاخ سفید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

 707758105

رئیسجمهور اسبق آمریکا از اوباما خواست کشور فلسطین را پیش از ترک کاخ سفید در 20 ژانویه به رسمیت بشناسد.

به نقل از سی‌ان‌ان، جیمی کارتر به‌عنوان یکی از طرفداران حقوق فلسطین و حامی راه‌‌حل تأسیس دو کشور در سرزمینهای اشغالی در یادداشتی با طرفداری از دولت باراک اوباما اعلام کرد: من به این نتیجه رسیدم که آمریکا می‌تواند آینده بحران اسراییل و فلسطین را در شکل جدیدی قرار دهد. این اقدام باید پیش از ترک دفتر ریاست‌جمهوری توسط اوباما انجام گیرد. زمان بسیار کم است.

وی ادامه داد: این گام بسیار ساده اما حیاتی است که دولت اوباما باید پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش در 20 ژانویه بردارد.

کارتر در ادامه بابیان این سؤال که آیا دونالد ترامپ می‌تواند مشکلات و بحرانهای خاورمیانه را حل کند، آورد: در این راه در درجه اول باید تمام شهرک‌سازیهای اسراییل فراتر از مرزهای تعیین‌شده در سال 1967 غیرقانونی اعلام شود اما درعین‌حال درها برای انجام هرگونه مذاکرات احتمالی میان طرفهای درگیر باز نگه‌داشته شود.

به گفته او، هرگونه راه‌حلی میان اسراییل و فلسطین باید به‌گونه‌ای باشد که مردم هر دو طرف بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند. اسراییل همواره به دنبال شهرک‌سازیهای بیشتر، آواره کردن فلسطینیان و ادامه اشغال سرزمین‌ فلسطین است. در حال حاضر بیش از 4.5 میلیون فلسطینی در این سرزمینهای اشغال‌شده زندگی می‌کنند اما آنها شهروند اسراییل نیستند و بسیاری از آنها تحت‌فشار و قوانین ارتش اسراییل زندگی کرده و حتی حق رأی ندارند.

کارتر یکی از منتقدان اصلی آمریکا درباره سیاستهای رژیم صهیونیستی است. هم‌چنین وی کتابی در سال 2006 درباره اشغال نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در مقایسه با سیستم آپارتاید در آفریقای جنوبی نوشته است.

با پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا این نگرانی وجود دارد که مسأله فلسطین در آینده نزدیک حل نشود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *