پیاده‌روی با مانع در خیابانهای پایتخت

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


پیاده‌روی با مانع در خیابانهای پایتخت

پیادهروی با مانع در خیابانهای پایتخت

index

امروزه با توجه به توسعه روزافزون خودرو در شهر تهران مشکلات و معضلات زیادی در حال شکل گرفتن است بهگونهای که به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر شاهد پارک خودروها در معابر عمومی و سطح خیابانها هستیم.

در سالهای گذشته پارک خودرو در شهر تهران نسبت به این روزها آسان‌تر بود چراکه در آن زمان هر راننده‌ای می‌توانست به‌راحتی در کوچه‌ها و خیابانها خودروی خود را پارک کند اما امروزه به دلیل حجم زیاد خودروها در کوچه‌ها و خیابانها افراد به‌ناچار خودروهای خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند.

این روزها وقتی قدم در خیابانهای شهر می‌گذاریم با سوژه‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم سوژه‌هایی که هرکدام داستان یک مشکل را روایت می‌کند؛ به‌عنوان مثال این روزها تعرض به حریم پیاده‌روها باعث شده تا شهروندان بار دیگر از این اتفاق نارضایتی خود را اعلام کنند.

در حال حاضر با افزایش جمعیت خودرویی در کلان‌شهرهای ایران به‌خصوص شهر تهران معضل پارکینگ بسیار جدی شده به‌گونه‌ای که اگر این روند به همین صورت ادامه پیدا کند شاید ماندن در این شهر برای عده‌ای از افراد جامعه غیرممکن شود. سالها است که در شهر تهران نبود پارکینگ کافی در سطح شهر باعث شده که شهروندان خودروهای خود را در کنار خیابانها و کوچه‌ها پارک کنند و با این امر مشکلاتی را برای شهروندان فراهم کنند، امروزه شهر تهران به دلیل افزایش خودرو با مشکل کمبود پارکینگ در شهر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

مدت‌زمان زیادی از روند افزایش جمعیت و هم‌چنین خودرو در شهر تهران می‌گذرد و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که همه مسؤولان باور دارند که این شهر دیگر گنجایش ندارد، اما این‌که چرا آنها به دنبال یک راهکار اساسی برای جلوگیری از این موضوع نیستند خود جای سؤال دارد.

عده‌ای از مردم شهر تهران می‌گویند که از سر ناچاری و ترس دزدیده شدن خودروهایشان آن را جلوی منازل و پیاده‌روی خانه‌هایشان پارک می‌کنند، درحالی‌که با این امر زمینه را برای رخ دادن حوادث دیگری فراهم می‌کنند.

اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت که مشکل کمبود پارکینگ‌ در شهر تهران یک‌شبه و یک‌ساله حل نمی‌شود و این امر یک مشکل جدی برای شهرداری و شورا بوده به همین دلیل باید به دنبال یک راهکار اساسی برای حل این موضوع باشیم.

وی با بیان این‌که با استفاده از یک فرهنگ درست در خصوص پارکینگهای شهر تهران می‌توان این موضوع را تا حدودی حل کرد، افزود: بیش‌تر افرادی که در منازل خود دارای پارکینگ شخصی هستند به دنبال استفاده از پارکینگهای خود نبوده و خودروهای خود را مقابل منازلشان پارک می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این‌که به علت عدم نقدینگی، تکمیل زیرساختها با مشکل روبرو است، تصریح کرد: فعلاً وضعیت پارک خودروهای شهر به‌صورت دوبله و سوبله می‌ماند تا یک فکر اساسی برای حل این موضوع شود. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *