پول را از حلقوم دزدها بیرون می‌کشیم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۵


پول را از حلقوم دزدها بیرون می‌کشیم

روحانی در کرمانشاه:

پول را از حلقوم دزدها بیرون می‌کشیم



رئیس‌جمهور دیروز یکشنبه در دیدار با مردم کرمانشاه در مورد مسائل و مشکلات ایران و منطقه سخن گفت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از دادگاهها می‌خواهم که دزدان را به سزای اعمالشان برسانند گفت:
مردم 2 میلیارد پولی را که را آمریکاییها به‌خاطر اهمال چند سال پیش می‌خواهند ببرند، این قصور و تقصیر را مردم فراموش نمی‌کنند؛ مردم تخلف 3 هزارمیلیاردی و 12 هزارمیلیاردی را فراموش نمی‌کنند.
* ما مردم ایران دارای نقاط قوت بسیار فراوانی هستیم. ما مردم ایران دارای فرهنگی بزرگ و غنی ایرانی و اسلامی هستیم.
ما مردمی دین‌باور و وطن‌دوست و با سرمایه انسانی بلند و با منابع غنی و زیرزمینی و رو زمینی هستیم. ما دارای نظام مردم‌سالار با هویتی اسلامی و ایرانی هستیم.
*
ما درعین‌حال کاستیهایی هم داریم. امروز مشکلی به نام مشکل آب، مشکل محیط‌زیست و مشکل بیکاری داریم. امروز مشکل رکود داریم. نامناسب بودن محیط کسب‌وکار و مشکل حمل‌ونقل از دیگر مشکلات است. ضمناً با مشکلات منطقه‌ای و جهانی نیز مواجه هستیم.
* امروز در کنار کشورهایی هستیم که متأسفانه هنوز فکر می‌کنند با کودتا می‌توان قدرت را جابه‌جا کرد.
هنوز در منطقه‌ای هستیم که افرادی فکر می‌کنند با تانک، توپ، هواپیما و هلیکوپتر می‌توانند یک حکومت انتخاب شده مردمی را سرنگون کنند.
* هنوز در منطقه‌ای هستیم که به این نقطه نرسیدند، دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک بر مردم به سر آمده است.
امروز دورانی است که تنها صندوق رای می‌تواند راه‌حل مشکل برای ایران، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن باشد.
*
در این منطقه متأسفانه هم رژیم کودش‌کش داریم و هم رژیم‌ کودک صفت داریم.
رژیمهایی داریم کودک صفت که دنبال لاشه مردگان متعفن تروریسم هستند. ما هنوز سران کودک‌صفتی داریم که با هواپیما مردم بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند. ما در منطقه مشکلاتی داریم که باید با وحدت، ایستادگی‌، با ولایت‌فقیهمان و با پرچم اتحاد و اسلاممان و با پرچم وحدت امت اسلامی انشاءالله بر تمام معضلات و مشکلات این مردم و منطقه پایان دهیم.
* ملت ایران در صف مقدم مبارزه با اشغالگران و متجاوزان و با تروریستها در کل منطقه هستند.
*
باید مشکل بیکاری را حل کنیم. حل مشکل بیکاری در کشور به‌دست مردم امکان‌پذیر است. باید شرایط کشور را شرایط رونق اقتصادی و کار بسازیم. راهی جز رونق اقتصادی برای حرکت کشور نداریم. راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم. ما شرایط را برای کار و فعالیت باید آماده کنیم؛ این کار به‌دست مردم ایران به‌حول قوه الهی امکان‌پذیر است.
*
یک عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روح یأس را در جامعه بدمند. عده‌ای در کشور تنها راهی که بلدند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. عده‌ای در کشور که بسیار اقلیت هم هستند اما متأسفانه صدایشان بلند است، این است که نمی‌بینند کار بزرگی که ملت ایران انجام داده است. ملت ما دشمن را از این سرزمین پس‌زده و خواهد زد. یک‌ روز دست متجاوزان را قطع کرد و امروز هم ملت ما با برجام، دست متجاوزین، صهیونیسمها و آمریکا را قطع کرده است. مگر کسی پیدا می‌شود که از دست دشمن قطع‌شدن ناراحت باشد؟ از اینکه حق هسته‌ای را تثبیت کردیم، مگر کسی هست که ناراحت باشد؟
* اینکه کاری کردیم دست تحریم بریده شود، مگر کسی ناراحت است؟ ما برگشته بودیم به سالها و دهه‌ها قبل و اگر پولی را می‌خواستیم جابه‌جا کنیم، از طریق صرافیها عمل می‌شد حال از طریق بانکها انجام می‌شود، امروز آیا از این بابت کسی ناراحت است؟
*
از قوه قضائیه می‌خواهیم که در برابر متجاوزان به مال و اموال مردم یک آن درنگ نکند. مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال به خزانه ملت هستند. مگر ملت فراموش می‌کنند آنهایی که به بهانه تحریم اموال مردم را غارت کردند. ما باید شرایط را برای فعالیت و کسب‌وکار آماده کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.
*
به ملت ایران با کمال صراحت اعلام کنم که متأسفانه در سالهای گذشته تخلفاتی در تمام دستگاههای کشور متأسفانه انجام شده است. این تخلفات اختصاص به قوه مجریه ندارد و مربوط به همه نهادهای عمومی و دستگاهها است. در یک مصاحبه مفصل به‌طور صریح به مردم خواهم گفت که باید با تخلفات مقابله و مبارزه کنیم؛ این کار را دولت یازدهم انجام خواهد داد.
* ما لوایح لازم را دراین‌باره به مجلس خواهیم داد. راه‌حل این مشکلات “شفافیت” و اجرای قانون و اقدام دسته‌جمعی همه ماست. به حول قوه الهی با کمک شما مردم، با حمایت اکثریت قاطع مردم ما و با حمایت رهبر معظم انقلاب این مشکل را حل خواهیم کرد.
* راه‌حل همه مشکلات این است که تلاش کنیم؛ با شعار چیزی درست نمی‌شود. باید برنامه‌ها را اجرا کنیم.
این دولت برنامه‌ها را اجرا و رونق را برمی‌گرداند، همانطور که تورم را به تک‌رقمی برگرداندیم. رونق اقتصادی را هم به‌طور کامل بازمی‌گردانیم.
تخلفات از آنِ مدیران انگشت‌شمار در کشور بوده است. اگر 100 نفر 200 نفر 300 نفر در کشور بزرگی که حقوق‌بگیران بیت‌المال چه آنهایی که کار می‌کنند و چه آنهایی که بازنشسته هستند، 8 میلیون نفر حقوق می‌گیرند، این تعداد 100، 200 و 300 نفر تخلف کردند، بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمت‌کش هستند. نباید تخلف چند صد نفر را گسترش دهیم برای جمعیت بزرگ مدیران فعال و پاک سرزمین ما.
* اگر تخلفی گوشه‌ای بوده این راهش نیست که دزدیهای قبلی را فراموش کنیم. اگر آقایانی هستند که در گوشه و کنار می‌خواهند مسئله فیش حقوقی را ادامه دهند تا دزدهای قبلی را فراموش کنند، مردم فراموش نخواهند کرد. از دادگاهها می‌خواهم که دزدان را به سزای اعمالشان برسانن
د.
مردم 2 میلیارد پولی را که آمریکاییها به‌خاطر اهمال چند سال پیش می‌خواهند ببرند، این قصور و تقصیر را مردم فراموش نمی‌کنند؛ مردم تخلف 3 هزارمیلیاردی و 12 هزارمیلیاردی را فراموش نمی‌کنند.
* ملت ایران، ضمن اینکه دولت قول می‌دهد برای حل‌وفصل حقوقهای غیرمتعارف گزارش خواهد داد، تخلفات گذشته و سالهای گذشته و مبارزه با فساد را به‌عنوان یک اصل اساسی از یاد نخواهد برد.
منبع: آخرین خبر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *