پوتین و اوباما توافق کردند طی دو ماه آینده راه‌حلی برای سوریه بیابند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


پوتین و اوباما توافق کردند طی دو ماه آینده راه‌حلی برای سوریه بیابند

فقط با ۴ دقیقه مذاکره؛

پوتین و اوباما توافق کردند طی دو ماه آینده راهحلی برای سوریه بیابند

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-09-30 09:53:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

رئیسجمهوری آمریکا و همتای روسش در گفتوگویی چهاردقیقهای در حاشیه نشست سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا اقیانوسیه (اپک) در پرو به بررسی دو بحران سوریه و اوکراین پرداختند.

به نقل از سایت خبری سیریا نیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر تعهد کشورش و شرکای آن در حفظ حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی‌ آن تأکید کرد و از پوتین خواست به تعهدات روسیه بر اساس توافقنامه مینسک که در راستای پایان درگیریها در شرق اوکراین است، پایبند بماند.

اوباما درباره سوریه نیز بر لزوم ادامه پیگیریهای جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه آمریکا و روسیه درزمینهٔ طرحهای پایان دادن به خشونت در سوریه تأکید کرد.

این نشست که چهار دقیقه و به‌طور غیررسمی بود احتمالاً آخرین دیدار بین این دو رهبر قبل از ترک پست ریاست جمهوری از سوی اوباما باشد.

روابط پوتین و اوباما چندان خوب نبود و اوباما اخیراً به پوتین درباره حملات سایبری که به مسکو به‌منظور تأثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا نسبت داده‌شده، هشدار داد.

این در حالی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا موضعی خوب در قبال پوتین دارد.

کرملین نیز درباره این دیدار گفت: ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه با اوباما بر لزوم ایجاد راه‌حل برای بحران سوریه طی دو ماه آینده توافق کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به رسانه‌ها گفت: دو رئیس‌جمهور بر مغتنم شمردن دو ماه باقی‌مانده از ریاست جمهوری اوباما برای یافتن راه‌حلی برای سوریه تأکید کردند.

پسکوف افزود: دو رئیس‌جمهور دراین راستا بر ادامه ارتباط بین لاوروف و کری تأکید کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نیز گفت: اوباما دراین دیدار بر لزوم ادامه طرحهای ویژه درباره سوریه با همکاری جامعه جهانی به‌منظور کاهش شدت خشونتها و رنج ملت سوریه تأکید کرد.

از سوی دیگر اوباما در کنفرانس خبری در لیما پرو گفت: به آینده نزدیک سوریه خوش‌بین نیستم. بعدازاینکه ایران و روسیه تصمیم به حمایت از بشار اسد در حملات هوایی گرفتند دشوار است که راهی را بیابیم که بتوانیم مخالفان میانه‌رو و آموزش‌دیده را در همین وضع برای مدتی طولانی حفظ کنیم.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *