پنجاه‌ درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم قضایی دارای رتبه‌های دورقمی هستند

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵


پنجاه‌ درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم قضایی دارای رتبه‌های دورقمی هستند

رئیس دانشگاه علوم قضایی:

پنجاه درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم قضایی دارای رتبههای دورقمی هستند

شریعت باقری با اشاره به راهبرد نخبه گزینی در دانشگاه علوم قضایی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 50 درصد دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی از میان رتبههای دورقمی کنکور سراسری هستند.

محمدجواد شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری اظهار کرد: دانشگاه علوم قضایی در سالهای اخیر سیاست نخبه گزینی در کنار تعهد دینی و اخلاقی و ارتقاء کیفی و علمی دانشگاه را یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده است.

وی گفت: دراین راستا دانشگاه علوم قضایی از یک‌سو اقدام به جذب اساتید جوان، نخبه و متعهد و از سوی دیگر اقدام به جذب دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور سراسری کرده است. این مقام مسؤول اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 50 درصد دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی از میان رتبه‌های دورقمی کنکور سراسری هستند.

شریعت باقری تصریح کرد: در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری برای تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان علاوه بر دروس علمی مصوب، برنامه‌های فرهنگی مدونی دراین دانشگاه ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم قضایی ادامه داد: برنامه‌های علمی، برگزاری نشستها،‌ کارگاهها و همایشهای ملی برای اساتید و دانشجویان ازجمله نشستها و همایشهای مربوط به سازمانهای وابسته به قوه قضائیه که با مشارکت قضات دیوان و اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود از برنامه‌های تحصیلی دانشگاه است.

وی نشستهای تخصصی بررسی آراء قضایی مثل آراء هیأت عمومی دیوان عالی،‌ دیوان عدالت اداری و شعبه کیفری و حقوقی دادگاه بدوی و تجدیدنظر، نشستهای تخصصی بررسی لوایح قضایی و قوانین جدید التصویب ازجمله قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی را از دیگر فعالیتهای این دانشگاه ذکر کرد و گفت: دانشگاه علوم قضایی برای ارتقاء سطح علمی اساتید و دانشجویان خود به انتشار رویه قضائی در سه حوزه حقوق کیفری، حقوق مدنی و حقوق عمومی اقدام کرده است.

این مقام مسؤول هدف از انتشار این نشریات که با اسلوب و شیوه جدید منتشر می‌شود را معرفی و بررسی آراء و رویه قضایی محاکم دادگستری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در پایان گفت: دانشگاه علوم قضایی تنها دانشگاه جامع حقوقی و یک دانشگاه ماموریت‌گرا است؛ یعنی مأموریت دارد در راستای سیاستهای قوه قضائیه بخشی از نیروهای موردنیاز این قوه را تأمین کند و دراین راستا اقدام به نخبه گزینی در کنکور سراسری و جذب رتبه‌های برتر و همچنین جذب اعضاء هیأت علمی جدید کرده است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *