پناه‌جویان اخراج می‌شوند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۵ دی ۱۳۹۵


پناه‌جویان اخراج می‌شوند

مرکل:

پناهجویان اخراج میشوند

 571564497

صدراعظم آلمان اعلام کرد که ۱۰۰ هزار پناهجو ازجمله افغانهایی که مجوز اقامت در این کشور را دریافت نکردند باید آلمان را ترک کنند و یکسوم این پناهجویان بهاجبار اخراج خواهند شد.

به گزارش دویچه وله، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اظهارداشت که در سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ هزار پناه‌جویی که مجوز اقامت دریافت نکرده‌اند باید آلمان را ترک کنند اما وی بازگرداندن پناه‌جویان رد شده افغان را به کشورشان مشکل دانست.

مرکل در کنفرانس دولتی حزب اتحاد دموکرات مسیحی (سی.دی. یو) در شهر نویه مونس‌تر آلمان گفت که یک‌سوم این پناه‌جویان به‌اجبار به کشورهایشان بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: ۶۰ هزار تن از این مهاجران در چهارچوب برنامه بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان بازخواهند گشت.مرکل از دولتهای ایالتی آلمان خواست در صورتی‌که نیاز باشد؛ پناه‌جویان رد شده را به‌صورت فوری از کشور اخراج کنند زیرا این امر باعث می‌شود که بازگشت داوطلبانه مهاجران به کشورهایشان افزایش یابد.

صدراعظم آلمان در خصوص اخراج پناه‌جویان افغان گفت که افغانستان یک مشکل ویژه دارد و آن این است که در حال حاضر در کنار بازگشت پناه‌جویان رد شده افغان از آلمان، روزانه یک تا دو هزار مهاجر از پاکستان به کشور جنگ‌زده‌شان باز می‌گردند.

تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی به ۲۰۶۲۰۰ پناه‌جو در آلمان برگه «ترک خاک» داده‌شده که از این میان به ۱۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها به‌طور موقت برگه تأخیر اخراج یا «دولدونگ» داده‌شده و ۵۲ هزار و ۴۸۰ نفر دیگر باید بلافاصله خاک آلمان را ترک کنند.

«سابین اسپارواسر» نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان، چندی قبل اعلام کرده بود که بسیاری از ۵۰۰۰۰۰ پناه‌جوی افغان واردشده به شرایط پناهندگی ندارند.

وی گفته بود که بسیاری از پناه‌جویانی که به آلمان آمده‌اند، باید به خانه‌شان بازگردند.

«حمید صدیق» سفیر افغانستان در برلین نیز گفته بود که نزدیک به ۲۰۰ هزار افغان در آلمان درخواست پناهندگی دادند و کسانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده‌اند در گروههای ۵۰ نفری به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

هم‌چنین صدراعظم آلمان اعلام کرد که یک‌سوم از ۱۰۰ هزار مهاجر به‌طور اجباری از آلمان اخراج می‌شوند.«اگر دولتهای ایالتی به اخراج اجباری پناهندگان حاضر نشوند، در آن صورت با کلماتی به خود مراجعه کنند «من نمی‌خواهم داوطلبانه کاری را انجام دهم که خود آنها انجام نمی‌دهند». با توجه به پلانهای او ۶۰ هزار مهاجر در چهارچوب بازگشت که توسط برنامه‌های دولتی فدرال آغازشده به‌طور داوطلبانه کشور را ترک می‌کنند. منبع: تابناک


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *