پسرعمویی که ویرانگر زندگی زن جوان شد


دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۵


پسرعمویی که ویرانگر زندگی زن جوان شد


عکسهای خصوصی تازه عروس بوی طلاق داد

پسرعمویی که ویرانگر زندگی زن جوان شد



دنیای حقوق:پسر جوان وقتی شنید دخترعموی موردعلاقه‌اش ازدواج کرده است با ارسال تصاویر خصوصی برای شوهرش زندگی آنها را به نقطه طلاق کشاند
محبوبه ۲۷سال دارد و در پنجمین ماه ازدواج خود با شکستی سنگین مواجه شد و مهر طلاق صفحه شناسنامه‌اش را سیاه کرد.
به گزارش خبرنگار ما، زن جوان که به گفته خودش زخم خورده ناجوانمردی پسرعمویش است که ازکودکی باهم بزرگ شده‎اند وروزی از صمیم قلب همدیگر را دوست داشتند.
محبوبه در حالی برای راهنمایی و کسب مشاوره به مرکز مشاوره ارامش پلیس خراسان رضوی در بلوار ازادی مشهد مراجعه کرده که چندروزی است از سوی پدرش طرد شده و در خانه خواهرش با وضعیت روحی اسفباری دست و پنجه نرم می‌کند.
زن جوان گفت: از کودکی با پسر عمویم بزرگ شدم. من و بابک همدیگر را واقعا دوست داشتیم و برای هم احترام عاطفی زیادی قایل بودیم.از وقتی بزرگ تر شدیم علاقه ما شکل عاشقانه ای به خود گرفت ولی رابطه عاطفی ما قداست معنوی خاصی داشت و از حریم احترام خارج نمی‌شدیم.
وی افزود:دو سال قبل ، بابک با اصرار از خانواده اش تقاضا کرد به خواستگاری‌ام بیایند.

این جلسه در حالی برگزار شد که پدرم و عمویم دچار اختلافهای کهنه قدیمی بر سر مساله ارث و میراث پدر بزرگ خدابیامرزم بودند بالاخره آتش اختلافهای آنها دامن من و بابک را گرفت.
هر دو خانواده خیلی جدی در برابر ما ایستادند تا به هم نرسیم حتی با تهمتهای ناروا نسبت به یکدیگر،نیمچه رابطه ای که بین مان بود را شکر آب کردند. از آن موقع به بعد من و پسر عمویم از طریق فضای مجازی در ارتباط بودیم و متاسفانه با توجه به اعتمادی که به او داشتم عکسها و فیلمهایی از خودم برایش ارسال کردم که نمی‌دانستم این تصاویر روزی آتشی زیر خرمن سرنوشتم خواهد شد.
محبوبه اشکهایش را پاک کرد وافزود: چندماه قبل یکی از دوستان پدرم مرا برای پسرش خواستگاری کرد. هر چه مقاومت کردم فایده ای نداشت. با پسر این خانواده که همگی آنها خیلی سخت گیر بودند نامزد شدم.
ما دوران عقد خود را سپری می‌کردیم و من تازه فهمیدم شوهرم نیز هیچ علاقه‌ای به من ندارد و خانواده‌اش حساب و کتاب مال و ثروت پدرم را کرده‌اند بدتر اینکه ازوقتی پسر عمویم فهمید ازدواج کرده‌ام رفتارش تغییر کرد.

زن جوان ادامه داد:او در این مدت با انواع تهدیدهای ترسناک آرامش روحی‌ام را برهم زده است.ضربه نهایی‌اش، ارسال ، عکسها و مطالبی بود که در فضای مجازی برایش فرستاده بودم.
شوهرم با اطلاع از این موضوع بدون سر و صدا والبته مثل آتش زیر خاکستر خطرناک و بی تعارف طلاقم داد. من هم از ترس مهریه‌ام را بخشیدم.
محبوبه افزود: فکر می‌کردم پسرعمویم به خاطر عشق و علاقه ای که به من دارد این کار را کرده و منتظر بودم به خواستگاریم بیاید و ازدواج کنیم‌اما او چهار روزقبل با دختر خاله‌اش ازدواج کرد و دنبال سرنوشت خودش رفت برای خودم متاسفم که با اعتمادی نابه جا سرنوشتم این طوری خراب شد.
از بعد طلاقم ،پدرم مرا از خانه بیرون کرده و می‌گوید مرا عاق کرده است.
در پی اظهارات محبوبه، با مداخله کارشناس مرکز مشاوره ارامش ولیس خراسان رضوی پدر و مادر زن جوان دعوت شدند و با دو جلسه مشاوره‌ای، او به خانه پدرش بازگشت . منبع: رکنا
در بحث و بررسی این حادثه می‌خوانیم:
مثلث خیانت هدیه فضای مجازی به خانواده
گسترش فضای مجازی سبب شده تا شبکه‌های اجتماعی با ماهواره ای هم دست شده تا عشقهای مثلثی و خیانت سازی را عادی کنند.
مثلث خیانت هدیه فضای مجازی به خانوادهبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظهورتکنولوژیهای نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود‌امده است بسیاری از کارکردهای خانواده‌ها را دچار اختلال کرده است.
در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیبهاى ناشى از تحولات خانواده است.
تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونىهایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزشهاى خانوادگى مى باشند. بسیارى از این تحولات و دگرگونىها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى شود. از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به‌روز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه‌ها و نگرانىهایى را بر خانواده‌ها تحمیل نموده است.
 موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص نمی‌شود. به دلیل ویژگیهای خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده‌اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایتهای مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگیهای سنی و شخصیتی و کنجکاویهای خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت گردند.
فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته‌اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند.
مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروههای اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده‌اند و از فاصله‌های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می‌کنند.
امروزه روشهای ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیامهای کوتاه، چت رومها، وب پایگاهها و بازیها، روشهایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده‌اند. روزانه نزدیک به چهارصد میلیون نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و یکی از کاربردهای اصلی اینترنت، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است. شاید عیب اصلی ارتباطهای اینترنتی آن است که ارتباط در فضای مجازی، اساساً بر متن استوار است و بنابراین، از نشانه‌های بصری و شنیداری در تعاملهای رو در رو بی بهره است. امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن و … است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند. بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده است و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها عبارتند از:
“ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار خانواده، عادی سازی خیانت همسران به یکدیگر و…….
افزون بر شبکه‌های ماهواره‌ای ما مواجه با سیل عظیم دی‌وی‌دیهای سریالهای خارجی هستیم که بخش عمده این سریالها در مقوله زن و خانواده با ترویج فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی و عادی‌سازی مقوله خیانت، عشقهای ضربدری، مثلثی و…
قصد همراه کردن مخاطب با خود را دارد و ممکن است مخاطب با دریافت پیام این سریالها، با محتوای ارائه شده آنها احساس هم‌ذات‌پنداری ‌کند.
گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را می‌توان نام برد
.
در بحث ازدواجها نیز مسائلی چون ناپایداری ازدواجها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارتهایی برای ازدواج ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و … می‌توان اشاره کرد. تغییراتی که در حوزه دینی در جامعه رخ داده، کاهش آموزه‌های دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت، کم‌رنگ‌شدن حریمهای دینی در روابط خانوادگی است.
علاوه بر شبکه‌های ماهواره‌ای و مجموعه دی‌وی‌دیها، مخاطب ایرانی با رسانه‌های مدرن از قبیل اینترنت و تلفن همراه که مجهز به امکانات پیامک وبلوتوث است نیز مواجه است، سبد فرهنگی خانواده ایرانی دچار تغییرات فراوانی شده است که همگی به نوعی مروج سبک زندگی مدرن است که خاستگاه این نوع سبک زندگی تمدن غربی است و ترویج این شیوه از زندگی، لاجرم تمام مؤلفه‌های معرفتی تمدن غرب را شایع می‌سازد. حال با توجه به مقدمه فوق، این سوال مطرح می‌شود که تأثیرات اجتماعی فضای مجازی چیست و چگونه می‌توان از تأثیرات زیانبار آن پیشگیری نمود؟
شاید بتوان علت جذب جوانان به این گونه فضاهای مجازی را عدم دسترسی آسان به امکانات تفریحی یا هزینه‌های بالا برای استفاده از آنها بیان نمود. عدم توجه کافی والدین به فرزندانشان نیز می‌تواند یکی از دلایل روی آوردن آنها به چنین شبکه‌هایی باشد.
همچنین، با توجه به چالش پیرامون روابط بین دو جنس و تدوین برنامه‌های جداسازی جنسیتی به نظر می‌رسد که آسان ترین، در دسترس ترین و در عین حال محرمانه ترین فضا جهت ایجاد چنین رابطه ای، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی باشند. مزایای فوق العاده ی اینترنت و فضای مجازی را نمی‌توان انکار کرد، زیرا در حال حاضراینترنت ابزاری مناسب برای توسعه ی افکار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود. افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی واجتماعی نشوند.
ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه ی نخست اولویت قرار دارد. پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می‌باشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده‌ها، والدین باید تا حدودی به فناوریهای روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود. لذا، چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید. به منظور پیشگیری وکاهش آسیبهای نوپدید در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی راهکارهایی مطرح شده‌اند که در صورت اجرای به موقع و مناسب می‌توانند ثمربخش واقع شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *