پرونده ورود ایرباس 380 به ایران مختومه شد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۵


پرونده ورود ایرباس 380 به ایران مختومه شد

چرخش ایرانایر به سمت هواپیماهای امتحان پس داده

پرونده ورود ایرباس 380 به ایران مختومه شد

هزینه بالا، محدودیت در تردد، نارضایتی ایرلاینهای خریدار و نبود مشتری لازم باعث شده غولپیکرترین هواپیماهای مسافرتی جهان با مشکلاتی بزرگ روبرو شود تا جایی که احتمال خروج همیشگی آن از خط تولید بسیار قوت گرفته است.

هواپیما ایرباس 380 که به دلیل بزرگی بدنه و ظرفیت مسافر گیری بیش از 800 نفر در یک پرواز در طول سالهای گذشته به‌عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای مسافرتی جهان شناخته‌شده به نظر می‌رسد نتوانسته در بازارهای بین‌المللی برای خود اعتبار لازم را به دست آورد و از همین رو احتمال کنار گذاشتن آن‌ از خط تولید وجود دارد.

باوجودآنکه چند شرکت هواپیمایی عربی فعال در حاشیه خلیج‌فارس نسبت به خرید این هواپیما اقدام کرده‌اند اما رویکرد کلی بازار بین‌المللی نسبت به این هواپیما مثبت نبوده و همین موضوع ایرباس 380 را به‌روزهای پایانی خود نزدیک کرده است.

در همین راستا ایران ایر نیز که در توافق ابتدایی با ایرباس برنامه خرید 12 فروند 380 را نهایی کرده بود حالا قصد دارد این هواپیما را با گزینه‌های دیگر جایگزین کند. یک مقام آگاه بابیان این مطلب به ایسنا گفت: هواپیمای ایرباس 380 در طول این سالها نتوانسته در بازار جهانی خود را ثابت کند و ازاین‌رو احتمال آن‌ وجود دارد که به‌زودی حتی فعالیت خطوط تولید آن‌ نیز بسیار کم‌رنگ بشود. ازاین‌رو شانس چندانی برای آن‌ وجود ندارد که ایران بحث خرید این هواپیما را پیگیری کند.

برای جایگزین کردن این هواپیما گزینه‌هایی همچون خانواده ایرباس 320 و 330 شانس زیادی دارند تا به‌جای این هواپیمای غول‌پیکر وارد آسمان ایران شوند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *