پرسش و پاسخ حقوقی

دسته: آخرین مطالب , حقوق همگانی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


پرسش و پاسخ حقوقی

پرسش و پاسخ حقوقی

تکلیف بچهها پس از طلاق

پرسش: من همسرم با داشتن دو فرزند، در شرف طلاق هستیم و می‌خواستم بدانم تکلیف فرزندانم بعد از طلاق چه می‌شود.

پاسخ: بعد از طلاق،در صورتیکه زوجین فرزند دختر داشته باشند، حضانتش تا سن 7 سالگی با مادر و از 7 سالگی تا سن 9 سالگی با پدر است و در صورتیکه فرزند پسر باشد حضانتش تا سن 7 سالگی با مادر و از 7 سالگی تا سن 15 سالگی با پدر خواهد بود. نفقه فرزند نیز توسط پدر باید پرداخت شود. بعد از رسیدن دختر به سن 9 و پسر به سن 15 آنها از سن حضانت خارج شده و می‌توانند به اختیار خود با پدر و یا مادر زندگی کنند.

 محکوم به پرداخت خسارت، اگر قدرت پرداخت نقدی نداشته باشد، میتواند قسطی پرداخت کند

پرسش: بنده حدود یک ماه پیش با ماشین برادرم تصادف کردم و هفت میلیون و سیصد خسارت زدم. سقف بیمه مبلغ چهار میلیون تومن بود که پرداخت شد. زیاندیده مابقی مبلغ را که سه میلیون وسیصد بوده، به علاوه افت قیمت خودرو که سه میلیون بر اورد شده، درخواست کرده. میخواستم بدونم جبران خسارت وقتی که امکان پرداخت نقدی آن را ندارم، بوسیله شورا اقساطی می‌شود یا زیاندیده میتونه پرداخت اقساطی رو قبول نکنه … ممنون.

پاسخ: چنانچه توانایی پرداخت ندارید، می‌توانید با تقدیم دادخواست اعسار از مرجع رسیدگی کننده (شورای حل اختلاف در فرض مورد پرسش) تقاضای تقسیطِ پرداخت و یا اعطای مهلت در پرداخت بنمایید.

  تغییری در مبلغ اقساط باید با موافقت بانک باشد

پرسش: اینجانب دوسال قبل وامی ازبانکی دریافت نمودم بااقساط420000هزارتومان درماه ,اکنون پنج میلیون ازوام مونده وبه علت مشکلات مالی واینکه ماهیانه فقط نهصدهزارتومن درامد دارم ومستاجرنیزهستم ودارای دوفرزندمدرسه ای نیزمیباشم قدرت پرداخت این مبلغ قسط روندارم دوتاسوال دارم که به چه صورت میتونم بابانک صحبت کنم که مبلغ اقساط را کمترکنند وسوال دوم یازده قسط معوق داشتم که با دریافت وام ازبانک دیگه تونستم پرداخت کنم ولی متاسفانه بانک نزدیک یک میلیون جریمه دیرکرد دریافت کردهرچه قدرهم التماس وخواهش کردم فایده ای نداشت فقط گفتن میتونی درخواست ورشکستگی کنی تاشاید مورد موافقت قراربگیره وجریمه روبرگشت بدن و…خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

پاسخ: این موضوع با توجه به قرارداد فی مابین و تعهدات آن ، این امر منوط به موافقت بابانک مربوطه و پیش بینی آئین نامه ای آن دارد ، لذا پیشنهاد می شود موضوع را با سرپرستی شعبه مربوطه در میان بگذارید .

 ساختن بنا بدون دریافت پروانه خلاف است

پرسش: مغازه ای را در یک ملک 160 متری بصورت قولنامه ای ووکالتی خریده ام که درموقع خرید ، پایانکار عدم خلاف ساختمانی داشته و تجاری موقت نیز داشته است.

بعد از این موضوع یک طبقه ی بالای آن بصورت مسکونی وبدون اخذ پروانه ساخته شده است وساکن شده اند و حتی قصد ساخت طبقه ی دوم را هم داشتند که شهرداری مانع آن شد. حال شهرداری همه ساله وموقع تمدید تجاری , مارا تهدید به پلمپ به خاطر خلاف ساختمانی میکند درحالی که سهم بنده موقع خرید ، فاقد خلاف بوده و الان هم همینطور است منتهی شهرداری با این اهرم درصدد پایانکار برای طبقه ی خلاف است.ساکنین طبقه خلاف هم الزامی برای پروانه باتوجه به هزینه های شهرداری نمی بینند و فشار این موضوع بروی ما وچند مغازه دیگر است.

 سوال بنده اینست که اقدام شهرداری قانونی است؟

پاسخ: در صورتیکه اعیانی های إحداثی همگی در یک پلاک ثبتی احداث گردیده باشد،اقدامات شهرداری متوجه پلاک ثبتی می باشد و بالشخص یا أشخاص متخلف کاری ندارد،صرف نظر از این امر،در کمیسیون ماده ١٠٠ عموما رای أولیه مبنی و تخریب و متعاقبا جریمه نقدی می باشد و امکان انجام اقدامات قانونی برای شهرداری وجود خواهد داشت.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *