پرسش و پاسخ حقوقی

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


پرسش و پاسخ حقوقی

پرسش و پاسخ حقوقی

انتقال تلفن ملک خریداری‌شده نیاز به وکالت‌نامه رسمی دارد
پرسش: این‌جانب در حدود 2 سال قبل ملکی را خریداری نموده که دارای دو خط تلفن ثابت می‌باشد.
ولی تلفنها در زمان خرید به نام مالک قبلی (قبل از فروشنده) بودند. با مراجعه به مخابرات جهت تغییر مالکیت تلفن، حضور مالک تلفن الزامی عنوان گردید. حال با توجه به عدم شناخت و دسترسی به ایشان، لطفاً این‌جانب را راهنمایی نمایید؟
پاسخ: انتقال تلفن موجود که به نام دیگری است بدون اراده و اطلاع وی قانوناً امکان‌پذیر نمی‌باشد، مگر اجازه قانونی و رسمی از طرف صاحب خط همچون وکالت‌نامه رسمی وجود داشته باشد. علی ای حال بهتر است برای یافتن راه‌کار عملی این موضوع به مخابرات مرکز مراجعه نمایید.
اقدام از طریق دادگاه برای تقسیم ماترک
پرسش: این‌جانب و خواهر و برادرانم
(۵ خواهر و ۳ برادر) از پدر خود ملکی به ارث برده‌ایم که در حال حاضر به مدت ۲۵ سال هست که در تصرف یکی از خواهرانم می‌باشد، لذا بعد از این همه سال صبرم لبریز شده و دنبال حقوق خود از روش قانونی می‌باشم.
لطفاً سریع‌ترین روش برای رسیدن به نتیجه و ضرر و زیان رو برام بگین.
و اگه وکیل بگیرم بهتر هست یا خودم برم دنبال مراحل قانونیش؟
پاسخ: سهم‌الارث فرزندان پسر دو برابر دختر می‌باشد و چنان‌چه هر کدام از ورثه سهم‌الارث خود را بخواهد باید از طریق دادگاه برای تقسیم ترکه و فروش مال مشاع اقدام نماید. در این صورت نسبت به کل ماترک متوفی تقسیم ارث صورت می‌گیرد.
تدلیس و فریب در تنظیم اسناد
پرسش: زنی بی‌سواد هستم اخیراً برادرم به من گفت چون من با همسایه ملک مجاور خود جهت عبور و مرور مشکل دارم و مدتی است که از زمین شما عبور می‌کنم لذا به دفترخانه برویم و همین موضوع را بگو. من هم به او اعتماد کرده و در دفترخانه همین را گفتم اما امروز متوجه شدم که در رضایت‌نامه‌ای که من اثرانگشت زدم چیز دیگری نوشته‌شده بود (متن رضایت‌نامه چنین نوشته‌شده: من رضایت دارم برادرم برای همیشه از زمین من جهت عبورومرور استفاده کند) متأسفانه در دفترخانه من را متوجه متن تنظیم‌شده نکردند. لطفاً راهنمایی بفرمایید
پاسخ: در صورت اثبات وقوع تدلیس و فریب در تنظیم و اخذ نوشته مزبور می‌توانید آن را از اعتبار بیندازید.
جعل مدارک جرم است
پرسش: شخصی به نام (بدون حضور و مراجعه من به بانک) من دسته‌چک گرفته و با جعل امضای من چک کشیده است و چند چک برگشت‌خورده دارد من رفتم حساب باز کنم می‌گن چک برگشتی دارم درحالی‌که من اصلاً تا حالا دسته‌چک نگرفتم، فهمیدم اون شخص از بستگان نزدیک من هست، چندین بار تذکر دادم برو درست کن به بازی گرفته و نسبت به رفع سو اثر اقدام نمی‌کند به نظر شما من چه‌کار باید کنم چون می‌خواهم وام بگیرم رفع سو نشه وام نمی‌تونم بگیرم، درحالی‌که نمی‌خواهم این شخص هم تو دردسر بیفته، آیا از اون کارمند صدور دسته‌چک در بانک و بانک هم می‌تونم شاکی بشم چرا دسته‌چک صادر کردن، خواهشمندم من و راهنمایی کنید چیکار کنم؟
پاسخ: اقدام مذکور، جعل هویت محسوب شده و در صورت اثبات جرم می‌باشد. اگر بخواهید جانب فرد جاعل را نگه دارید و باعث دردسر برای او نشوید، تنها راهش سازش با خود اوست. شکایت شما از بانک، پای متهم اصلی را که جاعل است، به پرونده باز می‌کند. شما می‌توانید با تشریح جرم بودن موضوع و این‌که در صورت شکایت و اثبات امر، فرد واقعاً دچار دردسر خواهد شد، نظر او را برای همکاری جلب کنید. منبع: میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *