پرداخت کمک‌هزینه دانشجویان ایرانی خارج از محل برجام

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۵


پرداخت کمک‌هزینه دانشجویان ایرانی خارج از محل برجام

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد

پرداخت کمکهزینه دانشجویان ایرانی خارج از محل برجام

 

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به مسأله برجام، پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کشور از محل کمکهزینه توافق ژنو منتفی شده و این مسأله در چهارچوب برجام پیش میرود.

مجتبی صدیقی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کشور از محل کمک‌هزینه توافق ژنو گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در توافق‌نامه ژنو، قرار بود، بااعتباری پیش‌بینی‌شده، شهریه دانشجویان ایرانی مستقیماً در وجه دانشگاههای آنها پرداخت شود. وی ادامه داد: بر همین اساس در سایت مربوط به سازمان امور دانشجویان به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور پیشنهاد شد گواهی شهریه خود را از دانشگاه محل تحصیل دریافت کرده و به تأیید سفارت رسانده و آن را اسکن کرده و برای سازمان ارسال کنند تا ما بتوانیم با کمک بانک مرکزی این اعتبارات را مستقیماً در وجه دانشگاهها پرداخت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اما با توجه به‌کلی شدن برجام، این موضوع منتفی و مقرر شد این مسأله در چهارچوب برجام پیش رود.

در توافقی که میان ایران و گروه 1+5، صورت گرفت دربندی از آن غربیها متعهد شدند مبلغ 400 میلیون دلار از سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران را به شکل ویژه در قالب کمک‌هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در اختیار دانشگاههای کشورهای مختلفی که پذیرای ایرانیها هستند و خواهند بود قرار دهند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *