پایش سالانه علوم انسانی در کشور

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


پایش سالانه علوم انسانی در کشور

وزیر علوم خبر داد:

  پایش سالانه علوم انسانی در کشور

 حمایت مالی از نشریات علوم انسانی

960829361

وزیر علوم گفت: برنامه داریم بر اساس نتایج آثار ارسالی به جشنواره فارابی علوم انسانی را بهصورت سالانه پایش و ارزیابی کنیم.

محمد فرهادی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی در سالن اجلاس سران گفت: با همکاری دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی شبکه نخبگان علوم انسانی شکل‌گرفته است و برنامه داریم بر اساس نتایج و دستاوردهای این جشنواره به‌صورت سالیانه علوم انسانی را در کشور پایش و ارزیابی کنیم. وی با بیان این‌که جشنواره فارابی باهدف دستیابی به رشد علوم انسانی برگزار می‌شود، افزود: دبیرخانه این جشنواره می‌تواند بر اساس ارزیابیها برآوردی از وضعیت علوم انسانی و اسلامی در کشور ارائه کند.

وزیر علوم بابیان این‌که ۴۷ تا ۵۰ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور به علوم انسانی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر کمیت در حوزه علوم انسانی دستاوردهای خوبی داریم و برنامه داریم با استفاده از ظرفیتهای کمی در این حوزه به هدفمندسازی علوم انسانی کمک کنیم. فرهادی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای بومی‌سازی علوم انسانی تأکید کرد: از سال ۹۴ شورای پژوهش و فناوری علوم انسانی در این وزارتخانه باهدف تولید علم نظریه‌پردازی حرکت در مرزهای دانش و ورود فناوری به علوم انسانی آغاز به کارکرده است. وزیر علوم اظهار داشت: این شورا آیین‌نامه هدفمندسازی رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان را تدوین کرده است تا بر اساس آن بتوانیم به کاربردی سازی و هدفمندسازی علوم انسانی دست یابیم. فرهادی با بیان این‌که ۶۶۱ نشریه علمی کشور در حوزه علوم انسانی موجود است، خاطرنشان کرد: ۵ نشریه علمی فارسی‌زبان علوم انسانی کشور در پایگاه اس کوپوس نمایه شده است. وی عنوان کرد: شیوه‌نامه حمایت مالی از نشریات علوم انسانی نیز تدوین‌شده است. وزیر علوم اظهار داشت: در حال حاضر ۷ مرکز رشد علوم انسانی در کشور مجوز دریافت کرده‌اند که این مراکز در حوزه‌های صنایع فرهنگی، تجارت الکترونیک، محیط‌زیست، گردشگری، زیارت و هنر قرآنی است. فرهادی تأکید کرد: ۴۰ واحد پژوهشی نیز در کشور با محوریت علوم انسانی مجوز دریافت کرده‌اند. منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *