پایان آذر، آخرین مهلت بخشودگی جریمههای معوق رانندگی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۵


پایان آذر، آخرین مهلت بخشودگی جریمههای معوق رانندگی

پایان آذر، آخرین مهلت بخشودگی جریمههای معوق رانندگی

185678543

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از آخرین فرصت برای بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان آذر، خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقررشده درصورتیکه مالکان وسایل نقلیه برای پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 اقدام کنند، 2 برابری دیرکرد آنها بخشوده شود.
وی افزود: براین اساس مالکان وسایل نقلیه تا آذر امسال اگر جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال 94 را پرداخت کنند، میتوانند بهجای پرداخت جریمه 2 برابری، اصل مبلغ را بپردازند.
سرهنگ کرمی اسد با تأکید براین که این مهلت بههیچوجه تمدید نمیشود، گفت: اگر مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر جرایم معوق خود را پرداخت نکنند، جریمه 2 برابری آنها مجدداً در صفحه ثبت خلافی اعمال میشود.
وی به تجهیزات جدید و سامانههای الکترونیکی پلیس راهور برای شناسایی رانندگان متخلف اشاره کرد و افزود: مأموران پلیسراه و راهور در معابر برون و درونشهری خودروهای رانندگانی را که بیش از یکمیلیون تومان بدهی جریمهدارند؛ توقیف و تا زمان پرداخت دیون معوق در پارکینگ ضبط میکنند. سرهنگ کرمی اسد گفت: گروههای عملیات پلیس راهور ناجا نیز تجهیز شدهاند تا با رانندگان متخلف برخورد کنند.
وی توصیه کرد: مردم از مهلت باقیمانده برای بهرهمند شدن از تسهیلات بخشودگی دیر کردهای معوق جریمههای رانندگی استفاده کنند و کار خود را بهروزهای آخر موکول نکنند.
سرهنگ کرمی اسد افزود: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به حضور فیزیکی در راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات بهطور متمرکز در سامانه اجرائیات پلیس راهور اجرایی شده است.
وی گفت: مالکان وسایل نقلیه میتوانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به همراه * در پایان آن، به سامانه پیامکی 1101202020 شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاههای خودپرداز و یا اینترنت بانک خود، آن را پرداخت کنند.
سرهنگ کرمی اسد افزود: همچنین مالکان وسایل نقلیه میتوانند از طریق شماره 120 از مبلغ جریمه خود مطلع شوند و یا با مراجعه به مراکز پلیس 10+ و یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir نسبت به دریافت صورتوضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.
کرمی اسد گفت: همچنان تسهیلات پرداخت موردی قبوض جرایم رانندگی در سامانه راهور 120 مهیاست و رانندگان میتوانند بهصورت یکجا و یا موردی نسبت به پرداخت قبوض جرایم رانندگی اقدام کنند.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا درباره امکان اعتراض به جرایم سال 94 افزود: رانندگان پس از دریافت صورتوضعیت تخلفات رانندگی خود درصورتیکه به جرایم ثبتشده اعتراض دارند میتوانند از طریق پلیس 10+ و یا هیأتهای رسیدگی به تخلفات رانندگی به جرایم رانندگی خود با ارائه مستندات اعتراض کنند.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *