پاسخ وکلای آمریکایی گولن به اظهارات مشاور ارشد ترامپ درباره استرداد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۵


پاسخ وکلای آمریکایی گولن به اظهارات مشاور ارشد ترامپ درباره استرداد

پاسخ وکلای آمریکایی گولن به اظهارات مشاور ارشد ترامپ درباره استرداد

 293831673

یک شرکت حقوقی به نمایندگی از طرف سازمان فتحالله گولن ابراز امیدواری کرد که موضعی که از سوی مشاور دونالد ترامپ اتخاذشده به سیاست رئیسجمهوری منتخب آمریکا تبدیل نشود.

به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، ژنرال مایکل فلین، مشاور ارشد دونالد ترامپ پیشنهاد داده است که آمریکا فتح‌الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا را که آنکارا او را عامل کودتای نافرجام 15 ژوئیه می‌داند، به ترکیه مسترد کند چراکه ترکیه برای منافع آمریکا «حیاتی» است.

تیم حقوقی گولن در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد:‌ امیدواریم اظهارنظرهای ژنرال فلین درباره آقای گولن و روابط ترکیه – آمریکا که پیش از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد، سیاست‌گذاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نباشد.

ژنرال فلین اخیراً در مقاله‌ای بر اهمیت نقش ترکیه در منطقه تأکید و از طرح مسترد کردن گولن استقبال کرده بود. به گفته او این مسأله یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در مشاجره میان واشنگتن و آنکارا است.

تیم حقوقی گولن گفته است: روند استرداد جدی است و کاملاً مشخص است که برای اجرایی شدن آنچه مسیری باید پیموده شود. این مسأله نباید سیاسی شود. آمریکا نهادهای دموکراتیک قوی دارد که شامل سیستم قضایی می‌شود و به این مسائل فوق‌العاده مهم در آنجا رسیدگی می‌شود.

ترکیه پس از کودتای ناکام اخیر از آمریکا خواست تا گولن را که به طرح‌ریزی کودتا متهم است، مسترد کند. گولن تمامی اتهامها را رد کرده و تأکید دارد که هیچ نقشی در تحولات اخیر ترکیه نداشته است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *