یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می‌کنند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۶


یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می‌کنند

به نقل از رویترز، یونیسف در گزارش جدید خود که منتشر شده، اعلام کرد: یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می کنند و از دسترسی به نیازهای اولیه و اساسی مثل مسکن مناسب، آب سالم و بهداشتی محروم هستند.

تجزیه و تحلیل شرایط 11 کشور عربی از جمله مصر، عراق، مصر، مراکش و یمن نشان می دهد که بیش از 29 میلیون کودک در فقر به سر می برند.

آرتور ون دایزن مشاور سیاست اجتماعی یونیسف برای خاورمیانه و شمال آفریقا در سخنانی تاکید کرد: زمانی که درباره فقر صحبت می کنیم، درباره درآمد فکر می کنیم … ولی در خصوص کودکان این مساله درباره دسترسی به آموزش، مسکن مناسب، کیفیت بهداشت و سلامت، آب سالم و بهداشتی است.

این منطقه با درگیری های نظامی متعددی روبرو است و جنگ موجب بی خانمان شدن تعداد زیادی شده است. در یمن بحران انسانی به واسطه جنگ تشدید شده و هر ده دقیقه یک کودک زیر 5 سال جان خود را از دست می دهد. علت مرگ این کودکان، سوء تغذیه، عدم دسترسی به مراقبت های پزشکی یا آب و فاضلاب مناسب است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، بخش زیادی از این کودکان در مناطق روستایی زندگی می کنند و با توسعه این مناطق می توان فقر را ریشه کن کرد. بسیاری از افراد در این مناطق شغل مناسب ندارند و به همین علت به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و این مساله فشار زیادی را به زیرساخت های آن وارد کرده است. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *