یک میمون در لیبی جنگ به پا کرد!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


یک میمون در لیبی جنگ به پا کرد!

یک میمون در لیبی جنگ به پا کرد!

240981757

یک مسؤول پزشکی در لیبی اعلام کرد که طی درگیریها میان گروههای قبیلهای که چهار روز است در شهر سبها در جنوب غرب لیبی ادامه دارد، دست کم 16 تن کشته شده و 50 تن دیگر زخمی شدهاند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان و گزارشهای محلی اعلام کرده‌اند که درگیریها میان دو قبیله پس از آن صورت گرفت که یک میمون یک صاحب مغازه‌ای از قبیله القذاذفه به گروهی از دانش‌آموزان دختر در هنگام عبور آنها از کنار این مغازه حمله کرد.

یکی از ساکنان اعلام کرد که میمون روسریهای دختران را درآورد که این مسأله مردان قبیله اولاد سلیمان را واداشت تا سه تن از اعضای قبیله‌القذاذفه و میمون را بکشند.

وی گفت که ظرف دو روز اوضاع تشدید شده است. هم‌چنان درگیریهای پراکنده‌ای ادامه دارد و زندگی کاملاً در مناطق درگیر متوقف شده به طوری‌که تمامی مدارس، مغازه‌ها و موسسات خدماتی بسته شده است.

قبایل‌القذاذفه و اولاد سلیمان از قوی‌ترین گروههای مسلح در المنشیه یکی از بزرگترین محله‌های این شهر هستند.

ساکنان عنوان داشتند، در جریان موج اخیر خشونتها که در مرکز شهر رخ داد، تلاشهای شیوخ قبایل در ابتدا برای آرام کردن درگیریها و برقراری آتش بس جهت خارج کردن اجساد کشته‌ها شکست خورد.

سخنگوی مرکز پزشکی سبها گفت: 16 جسد و حدود 50 زخمی به این مرکز انتقال داده شدند.

وی افزود: در میان افراد مجروح، زنان و کودکان هستند و در میان کشته‌‌شدگان به دلیل حملات کورکورانه، برخی از افراد خارجی از کشورهای آفریقا جنوب صحرا نیز دیده شده‌اند.

شهر سبها در سالهای گذشته شاهد درگیریهای قبیله‌ای و نژادی شدید در اکثر مواقع بوده و این درگیری بین افراد مسلح دو قبیله‌القذاذفه و اولاد سلیمان که مهمترین گروههای مسلح در شهر هستند، منعکس‌کننده موج آشوب به دلیل فروپاشی قدرت مرکزی لیبی در پی سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *