ویکی‌لیکس یک سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی است

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


ویکی‌لیکس یک سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی است

رئیس سیا:

ویکیلیکس یک سازمان اطلاعاتی متخاصم غیردولتی است

 

متخاصم غیردولتی که توسط دولتهایی مانند روسیه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد، توصیف کرد.

مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا در سخنانی سازمان اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد که از ویکی لیکس برای ضربه زدن به کمپین انتخاباتی آمریکا استفاده کرده است. رئیس سیا گفت: ویکی لیکس مانند یک سازمان اطلاعاتی متخاصم رفتار کرده و حرف می‌زند.

وی افزود: این سازمان درحالی‌که از کشورها و سازمانهای غیر دموکراتیک کمک می‌خواهد به ‌شدت روی آمریکا تمرکز می‌کند. ویکی لیکس در واکنش به این سخنان تصویری از یکی از توییتهای سال گذشته مایک پامپئو را منتشر کرد که در آن زمان نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود و با استناد به اسناد افشاشده توسط ویکی لیکس، علیه باراک اوباما و دفتر مرکزی حزب دموکرات موضع‌گیری کرد. این توییت مایک پامپئو بعداً حذف شد. ویکی‌لیکس اخیراً هزاران سند محرمانه را منتشر کرده و مدعی شده که مربوط به جزییات نرم‌افزارهایی است که سازمان سیا به طور گسترده برای هک کردن وسایل ارتباطی و کامپیوتری از آن استفاده می‌کند. به گزارش بی.بی.سی، این “سلاحهای سایبری” افشاشده از ویکی‌لیکس، برای نفوذ سازمان سیا به کامپیوترها و گوشیهای هوشمند و هم‌چنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیونهای هوشمند و حتی مودمهای اینترنت خانگی استفاده شده‌اند. در واکنش به این اقدام، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.‌بی.‌آی) و سازمان سیا تحقیقات مشترکی را برای یافتن نحوه درز این اطلاعات به ویکی لیکس آغاز کرده‌اند.

افشاگریهای ویکی لیکس در حالی انجام می‌شوند که دولت اکوادور دسترسی اینترنتی جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی لیکس که در سفارت این کشور در لندن اقامت دارد را محدود کرده است.

جولیان آسانژ برای پرهیز از استرداد به سوئد به منظور محاکمه شدن به اتهام تعرض جنسی، از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *