ولایتی: باید اعتبار مدارک دانشگاه آزاد از اعتبار مدارک دولتی بیشتر شود

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵


ولایتی: باید اعتبار مدارک دانشگاه آزاد از اعتبار مدارک دولتی بیشتر شود

ولایتی: باید اعتبار مدارک دانشگاه آزاد از اعتبار مدارک دولتی بیشتر شود

ولایتی

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: هدف راهبردی ما باید این باشد تا اعتبار مدارک این دانشگاه حتی از اعتبار دانشگاههای دولتی نیز بالاتر برود.

علی‌اکبر ولایتی در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی پس از ارائه گزارش حمید میرزاده رئیس دانشگاه و ۶ تن از معاونان دانشگاه ابراز امیدواری کرد این همکاری به نحو فزاینده‌ای به نفع کشور و دانشگاه ادامه یابد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از کارهای ماندنی و ماندگار و از یادگارهای خوب نظام و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و خدمت بزرگی به کشور کرده است.

رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد با بیان این‌که به لطف این دانشگاه امروز کسی در حسرت تحصیلات عالیه و آموزش عالی نمی‌ماند تأکید کرد: اشتیاق مردم ایران به علم‌آموزی و تحصیلات در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است و مسؤولان در مقابل این اشتیاق وظیفه سنگینی دارند.

ولایتی اضافه کرد: این دانشگاه باید به‌جایی برسد که به لحاظ علمی و کیفی انتخاب اول جوانان ایرانی باشد و هدف راهبردی ما باید این باشد که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی حتی از اعتبار دانشگاههای دولتی نیز بالاتر برود و خوشبختانه امکان این پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در هرکجا که تأسیس‌شده باعث یک تحول اساسی، آبادانی و پیشرفت اجتماعی در نقاط مختلف کشور شده است و با این دانشگاه آموزش عالی تسهیل و فراگیر شده است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی کشور ما معنویت و دین‌مداری است به همین خاطر باید مراقبت کنیم که این سرمایه در حوزه فرهنگی حفظ‌شده و در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد.

ولایتی گفت: در کنار حل مشکل زیان ده بودن واحدها باید به این نکته نیز توجه کرد که رشته‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود که علم، هنر و فن را به افراد آموزش دهند که علاوه بر مفید بودن برای جامعه زندگی افراد را نیز تأمین کند.

وی ادامه داد: باید رشته‌هایی توسعه یابد که هم‌زمان آینده فرد و جامعه را تأمین کند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد به لزوم توسعه آموزشهای حرفه‌ای به‌ویژه در سازمان سما اشاره کرد و گفت: باید به سمت تأسیس مدارس و مؤسسات حرفه‌ای برویم. متأسفانه تاکنون نه در آموزش عالی و نه در آموزش‌وپرورش توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم و دانشگاه آزاد می‌تواند به کشور در این زمینه کمک کند.

ولایتی افزود: تقریباً همه مردم ایران با واسطه یا بی‌واسطه با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند و این سرمایه عظیم بدون ایجاد بار برای بودجه عمومی کشور و توسط مردم ایجادشده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد متعلق به مردم بوده و ما امین مردم هستیم، افزود: نمایندگان مجلس باید پرچم‌دار حمایت از دانشگاه باشند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد با تقدیر از توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اضافه کرد: باید تحصیلات تکمیلی را توسعه داد و نیاز کشور را پاسخ داد و حتی اگر لازم بود باید از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز برای این امر مهم استفاده کرد.

ولایتی گفت: حمید میرزاده یک فرد علمی است و از ابتدا در عرصه‌های مختلف به‌عنوان یک مدیر اجرایی یار و یاور انقلاب بوده و هر جا که برود کارهای سخت را بر عهده می‌گیرد و تلاش شبانه‌روزی می‌کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *